UKENS TIPS #4 // SUNNE GODE FROKOSTER

Denne ukens tip er mine favoritt frokoster, som er både smakfulle, sunne og lette å lage! Jeg har dessverre ikke bilde av alle, men her får du servert alle mine favoritter!

1) Smoothie bowl
Her kan du jo bruke hva enn du vil i! Men jeg pleier å bruke frosne skogsbær (rips, blåbær, bringebær, bjørnebær, og solbær), samt frossen mango, banan, og hva enn jeg måtte ha. De selger ferdige poser på f.eks Rema 1000, eller man kan skjære opp selv og fryse. Genialt å gjøre om man har noen bananer som holder på å bli overmodne etc. Jeg mikser det med eplejuice i en blender, oi voila, en tykk, deilig smoothie! Topp med det du liker, for eksempel friske bær, vannmelom, banan elelr chiafrø.

Tips: Bland inn sunne saker du ikke liker så godt. Smoothie er en genial måte å snike inn sunne ting som spinat, brokkoli, havregryn osv! Frys det gjerne, eller bare bland inn det du vil. De deilige bærene etc overgår smaken uansett, så det er ikke farlig å blande inn litt av noe du egentlig ikke liker å spise alene.


2. Vanlijekesam med bær.
Det er rikt på proteiner, og smaker super godt! Du kan bruke både frosne og friske bær, og spise rett fra begeret!

3. Bruchetta.
Grovt brød med tomat. Oppskrift finner du i DETTE innlegget.


4. Egg
Sykt enkelt. Alene eller på noe. Et egg inneholder alt du trenger utenom vitamin C!

5. Alt av frukt og grønt
Sjekk den digge matpakken her for eksempel! Oppkutta frukt blir spist opp!

6. Havregrøt
Det går litt i perioder for min del, men det er super enkelt og super sunt! Jeg pleier å bruke et lite glass med havregryn, og dobbelt så mye veske. For eksempel 1 dl havregryn, 1 dl melk, og en dl vann.

Hva pleier du å spise til frokost / lunsj?

Følg meg gjerne på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg