EASY, FAST, HEALTHY // RECIPE

God kveld alle sammen! I dag, noe jeg tror er for aller første gang på denne bloggen, kommer det en oppskrift! Dere tenker kanskje at det ikke er sååå rart, men tingen er at jeg ikke liker å lage mat haha. Virkelig ikke. Den første årsaken til det er nok at det er så syyykt lite kjøkken her vi bor, så det blir rot bare man starter…Er liksom null benkeplass. For det andre raser dagene mine avgårde, så når jeg kommer hjem klokken 10 om kvelden orker jeg ikke å stå å lage mat. Så når JEG sier at noe er lett og kjapt å lage, så vil jeg påstå at det er det haha. Uansett, oppskriften jeg skal dele med dere i dag er:

BRUCHETTA.

Jeg jobber på ungdomsskole, og her om dagen lagde elevene nettopp bruschetta. Så jeg ble veldig inspirert fra oppskriften i skoleboka, men gjorde min egen vri.

2 porsjoner. Du trenger:

-4 skriver brød (jeg har et som var 97% fullkorn siden jeg foretrekker grovt brød, men du kan bruke det du vil)
-2-3 ss olivenolje
-2 tomater
-8-10 ferske blader basillikum (evt tørket)
-1 fedd hvitløk

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 225 grader, og stek brødskivene i ca 10 minutter til de er sprø og gode.
Mens ovnen varmer seg/brødet steker skjærer du opp tomatene i små terninger, hakker opp basillikum bladene, og finhakker ca en halv fedd hvitløk. Dette blander du i en bolle sammen med olivenoljen. Bland også inn salt og pepper i bollen, eller ta det på skivene på slutten.
Når skivene er ferdige tar du resten av hvitløksfeddene og gnir snittflaten ned mot skivene slik at kraften fra løken trekker inn i brødskivene.
Ta ca 2 spiseskjeer av tomatblandingen på hver skive, topp gjerne med ekstra basilikum, salt og pepper, og nyt!

Sleng veldig gjerne igjen en kommentar om dette er noe du vil prøve, og hvordan det ble!

xoxo

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg