UKENS TIPS #3 // PAKKETIPS

Ukene går, og vi er allerede inne i uke 3 av min nye spalte “ukens tips”. I går fikk dere jo hele 10 hårpleie tips servert i DETTE innlegget, så i dag tar vi for oss noe litt annet. I dag tenkte jeg å gi dere noen pakketips! Det nærmer seg nemlig slutten av vår ferie her hjemme i Haugesund, men det er riktignok noen sprekker i planen vår. Vi skulle nemlig egentlig kjøre i morgen tidlig, og min superflinke onkel har hjulpet oss med å fikse både det ene og det andre på bilen i sommer.

Alt var klappet og klart, og nå som onkel akkurat har dratt på sommerferie, så dukker det opp et nytt problem med bilen! Aiaiai, bare å puste godt inn og ut, det løser seg. Forhåpentligvis får vi ordna det i morgen, sånn at vi forhåpentligvis er på veien på tirsdag. Er du i Haugesund og kan hjelpe med dette så ikke nøl med å melde meg!

Men uansett er det på tide å pakke, og jeg er allerede godt i gang! Og fra mitt mildt sagt travle liv, der vi vanligvis reiser både land og strand har jeg lært meg noen tips og triks innenfor pakking, og her kommer de!
Foto av Hanne Cathrine Fagerland. Sjekk henne ut HER.

Pakketips nr 1: Skriv pakkeliste.
Jepp, denne er gull verdt. Skriv en liste over hva du skal ha med deg. På denne måten får man et overblikk, der man lettere kan sjekke om man har glemt noe, og der man kan bestemme og ha oversikt over hva man faktisk trenger å ha med. Jeg begynner ofte flere dager i forveien sånn at jeg ha god tid til å komme på ting. Det gjør selve pakke-jobben mye kjappere og lettere.

Pakketips nr 2: Rull klærne.
Dette er faktisk helt genialt! Klærne blir mye mindre rynkete enn om du bretter dem, eller kaster dem oppi, de tar generelt mindre plass, og det blir ganske så ryddig i kofferten.

Pakketips nr 3: Ha et skift lett tilgjengelig. 
Man vet aldri når uhellet er ute, man søler noe på seg, setter seg i noe, svetter igjen, får mensen, you name it. Derfor er det alltid greit å ha et lett lite skift lett tilgjengelig, typ i en veske/bagg, så man slipper å åpne hele kofferten for å begynne å lete. Ha i alle fall med ekstra undertøy og en tynn genser for eksempel.

Pakketips nr 3: Sjekk værmeldingen. 
Sjekk værmeldingen, og ta med minst et sett med klær til stikk motsatt vær. Meldt fint? Pakk sommerklær, men ta med en god varm genser til kalde kvelder. Meldt kaldt? Pakk vintertøy, men ta med et lett skift til varme stuer.
Foto av Hanne Cathrine Fagerland. 

Pakketips nr 4: Ikke pakk mer en du kan bære.
Her har jeg mye å lære! Men samtidig går det alltid bra. Test vekten, og pakk i ting som er behagelige. En god sekk er bedre enn en veske med tynne stropper som gnager!

Pakketips nr 5: Tenk gjennom scenarioer på turen.
For eksempel, et antrekk til fest, et antrekk til familiemiddag, et antrekk til en handletur, antrekk til å chille i hjemme, pysj, bikini osv! Kanskje noen kan kombineres? I tillegg er det veldig lurt å tenke over om du får vaska klær på turen eller ikke, noe som bringer meg over til neste tips!

Pakketips nr 6: Pakk med vaskemiddel.
Om du skal en tur der du ikke har tilgang til vaskemaskin, ta med litt vaskemiddel og vask klærne i vasken! Da kan du pakke færre klær.

Pakketips nr 7: Pakk i reisestørrelser.
Hell shampo, balsam, såper, eller det du måtte ha i mindre flasker!

Dette var mine 7 beste tips samlet på ett og samme sted! Jeg håper du finner noen du kan bruke for å optimalisere pakkingen din, det har i alle fall hjulpet meg masse! Liker du å pakke?

 

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg