SÅ STRESSA ER JEG FOR EKSAMEN

Livet mitt dreier seg kun om en ting disse dager – eksamen. I dag har jeg sittet på” kontoret mitt” og jobbet med skole i HELE DAG. Hvis du vil se hvordan det ferdige hjemmekontoret mitt endelig ser ut kan du trykke HER. Og da mener jeg faktisk hele dag, jeg satt meg ned rundt 10 og har sittet der i ett med unntak av en tur til sofaen for å spise middag, samt noen turer på do eller til kjøleskapet. Personlig føler jeg meg ikke så veldig stresset, men på en annen side føler jeg meg ikke helt klar før jeg har lest til siste sekund! Jeg sa til Sverre at jeg ikke følte meg særlig stressa, men da bare lo han av meg og sa at “Om du ikke hadde vært stressa hadde du ikke lest i 12 timer!” – så det er kanskje noe sannhet i det.
Poenget er vel at jeg ikke er så stresset fordi jeg føler meg i rute, samtidig som jeg må holde trøkket oppe for å komme i mål innen fristen.

I dag har jeg også fått diskutert litt med noen medstudenter, via nett selvfølgelig, så det var veldig hyggelig og hjelpsomt. Det er alltid godt å være flere som tenker og deler ideer, og jeg synes det er veldig viktig å spille hverandre gode. Man blir ikke dårligere av å gjøre andre bedre, så jeg synes det er veldig viktig å dele det man kan, så kan man forvente det samme igjen!

Jeg er selvfølgelig både spent og lettere stressa, men samtidig tror jeg det er både lurt og viktig å fokus på alt man kan i stedet for å stresse over det kan ikke kan. Det man ikke kan nå eksamen kommer, det kan man ikke, ikke no mer å gjøre med det! Da gjelder det kun å vise frem alt du faktisk kan! Sensor er tross alt ute etter å finne ut hvor mye du kan, ikke hva du ikke kan.

Er du stresset, så prøv å puste med magen, ta et steg tilbake og jobbe jevnt og trutt. Panikkjobbing hjelper ikke stort, og kroppen og hodet ditt har ikke godt av det. Det er viktig å prioritere både søvn, mat og hvile for at kroppen og hode skal være klart for eksamen.

Jeg håper du klarer å holde hodet kaldt, og jeg ønsker deg all hell og lykke med eventuelle prøver og eksamener fremover!!

Ønsker deg en fin søndagkveld videre!

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
@Influenserne (annenhver uke)

xoxo

2 kommentarer
    1. Så flink du er! Kjempe fint at man kan diskutere sammen og jeg er helt enig i det du sier om at man ikke blir dårligere av å gjøre andre bedre. <3 Masse lykke til med eksamen! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg