10 TING DU BURDE GJØRE I PÅSKEN

I dag har det rett og slett vært en helt nydelig dag, med både solskinn og fin temperatur. Vi starta dagen med å sove frempå, deretter var det webinarer og litt lesing til eksamen på planen, før vi bestemte oss for å gå en tur. Vi gikk flere veier vi aldri har gått før og var rett og slett på en skikkelig oppdagelsesferd i nærområdet. Vi fant så mange fine steder, stier og veier. Noen av dem kan dere se på bildene i dette innlegget. Jeg føler egentlig at vi har fått gjort mye gøy denne uken, både inne og ute, så jeg tenkte å dele det med dere og forhåpentligvis gi dere noen forslag til morsomme aktiviteter i påskehelgen og ikke minst videre i ukene fremover.

1) Gå på oppdagelsesferd
Jepp, gjør som vi gjorde i dag og utforsk ditt nærområde! Ikke bestem hvor dere skal gå på forhånd, bare velg veier og stier etterhvert som dere går. En morsom måte man kan gjøre det på om veien deler seg er å f.eks ta “elle melle” eller alltid gå til venste.

2) Se filmer og serier
Her kommer en liste over filmer, serier og programmer jeg digger, først serier:
“Homeland”
“Jane The Virgin”
“Game Of Thrones”
“Quicksand”
“La Casa Papel”
“Sex education”
“Altered carbon”
“The 100”
Så filmer:
“Titanic” – min all time favourite!
“3 sekunder”
“The Imitation Game”
“Star Wars”
” Pirates of the caribbean”
“Chihiro og heksene” (Spirited away)
“Lord Of The Rings”
Så programmer:
“Kompani Lauritzen”
“Lyst løgner

Her vil jeg si dere har en del å velge fra – håper dere finner en favoritt!

3) Lag mat sammen og test nye oppskrifter.
Noen av mine favorittoppskrifter finner dere HER.
Ellers finnes der jo endeløst med oppskrifter på internett. Jeg er ikke særlig glad i å lage mag egentlig, men nå som jeg har mer tid hjemme er det faktisk gøy å leke seg litt på kjøkkenet.

4) Tren og vær i aktivitet
For min del er det helt avgjørende å holde meg fysisk aktiv for å ha overskudd i hverdagen. Det gir meg energi i hverdagen og dessuten energi til å sitte stille å lese for eksempel. Trenger dere inspirasjon til aktiviteter finner dere et helt innlegg med det HER. 

5) Finn frem noen spill
Enten fysiske brettspill/kortspill eller videospill. Alltid gøy å sette i gang noen konkurranser! Det kan man også gjøre gjennom diverse gjetteleker eller andre muntlige spill. Søk på nettet eller garv frem gamle bokser.

6) Vær ute
Om du har en veranda, lage etter trapp – sett deg der og nyt påskeværet! Ta med deg kaffekoppen ut ogh få deg litt D – vitaminer.

7) Ringe / facetime familie og venner
Nå har muligens de fleste litt ekstra tid, så hvorfor ikke planlegge eller ta sjansen på å bare ringe en venn?

8) Rydde hjemme
Er det egentlig noen bedre tid til å få litt orden i skuffer og skap? Jeg har så langt ryddet i to kommonder og i kjøkkenskapet, så forhåpentligvis kommer jeg gjennom resten av skuffer og skap før hverdagen kommer igjen!

9) Rydde i klær
Jeg planlegger i alle fall å få ryddet litt i klesskapet, finne ut hva jeg digger og hva jeg ikke digger. Og det jeg ikke absolutt digger skal gis bort, evt fikses sånn at jeg kommer til å bruke det igjen. Jeg vet i alle fall at jeg har noen favoritt plagg som har hull som må sys, og nå har jeg endelig tid!

10) Ta vare på deg selv!
Gi deg selv litt ekstra søvn, litt ekstra hudpleie, en ekstra lang dusj osv! Selv om det virker som denne situasjonen varer en evighet kommer den travle hverdagen før vi aner det.. så jeg tror vi som kan bør sette litt ekstra pris på denne perioden vi får hjemme.

Håper jeg gav deg noen ideer til ukene fremover!
Har du noen spesielle påskeplaner?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg