What I eat in a day

Jeg tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg om hva jeg som regel spiser ila en dag. Det er egentlig sykt varierende, og jeg er ikke så flink jeg skulle ønske jeg var. Som toppidrettsutøver er det jo veldig viktig å spise nok og riktig, men det synes jeg er ganske vanskelig. Hovedproblemet mitt er egentlig tid. Jeg drar fra huset klokken 06:45 og er som regel ikke hjemme igjen før klokken 22:00, så jeg må få i meg mesteparten av maten andre steder enn hjemme.. Og på toppen av dette er jeg ikke særlig glad i å lage mat hehe!

Jeg er så ingen måte en ekspert på området ernæring, og dette er ikke tips, men heller bare hva jeg pleier å gjøre rett og slett! Jeg foretrekker flere små måltider i løpet av en dag, men dette er bare min personlige preferanse pga tid og trening.

1) Frokost:
Jeg klarer ikke å spise mat tidlig på morgenen… Så i ukedagene blir det som regel frokost etter jeg har vært en liten stund på jobb, sånn i 9 tiden kanskje. Dessuten foretrekker jeg et mindre måltid til frokost, som smoothie, kornblanding eller lignende.

2) Lunsj:
Da begynner jeg å bli skikkelig sulten og klar for et litt større måltid! Det varierer hva jeg spiser, men en lunsj jeg liker skikkelig godt er f.eks polarbrød med godt pålegg og masse deilig frukt med melk/juice til.

 

3) Mellommat:
Jeg pleier å ha med meg litt “mellommat”. Spesielt siden jeg ofte har ekstremt travle dager, så jeg liker å med meg noe om jeg blir småsulten, eller ikke får tid til å lage mer mat. Under ser dere noen eksempler på lunsj/mellommat jeg har meg iblandt.

4) Middag:
Middag blir ofte i studio mellom jobb og trening, men av og til blir det når jeg kommer hjem på kvelden. Det kommer litt an på hvor lenge vi trener osv. Til middag er jeg veldig glad i kylling og fisk, men også veldig glad i diverse varianter av f.eks taco, så det er en klassisk favoritt! Men det blir også varianter av Fjorland og andre kjappe middager på ekstra travle dager.

 

5) Kveldsmat:
Som sagt blir ofte middagen sen, men hvis ikke så spiser jeg som regel et par grove rundstykker med pålegg, f.eks egg, vossafår eller ost som kveldsmat.

Jeg prøver å være flink til å spise mye frukt og grønt, og variert. I tillegg er jeg veldig glad i grove varianter av alt mulig, og jeg er veldig glad i bær og frukt. Og jeg jobber aktivt med å prøve å drikke mer vann hver dag. Men det er langt ifra hver dag jeg er like flink. Noen dager løper jeg rundt mellom jobber og trening og det blir for lite mat. Andre dager får jeg ikke i meg mat med nok næring i, og noen dager blir det rett og slett usunt.

Jeg prøver så godt jeg kan, og lærer på veien! Jeg gjør en innsats for å få i meg nok, næringsrik mat, og lærer meg smarte tips og triks til å ha med meg nok mat.

 

Har du et godt tips for å få i deg nok næringsrik mat ila dagen?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg