VIL IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET

Som jeg fortalte dere i går har jeg tilbragt et par dager i Oslo denne uken, samt at jeg nå er hjemme i Haugesund en tur. Det er ingen tvil om at dagene mine stort sett går med til jobb og trening, og at det ikke blir så mye tid til annet i hverdagen. Dette er jo en livsstil jeg trives veldig godt med ettersom jeg trives godt i både jobbene mine og på trening. Men jeg skal innrømme at det i perioder blir ganske heftig. På toppen av alt studerer jeg, i tillegg til at jeg gjerne vil ha et sosialt liv og drive med divserse hobbyer og prosjekter!

Jeg må også si meg skyldig i å få skikkelig dårlig samvittighet om vi ikke trener på noen dager. Jeg føler alltid at jeg kunne gjort mer, trent mer, eller trent hardere. Noe som på en side ofte er sant, men på en annen side er en ting jeg må prøve å legge litt fra meg. Jeg har et såpass travelt liv at jeg tror det er viktig og ikke minst bra for meg å faktisk klare å legge vekk dansingen noen dager. Etter et par dager dansefri i en ferie her og der begynner det alltid å klø skikkelig i dansefoten og det blir desto morsommere å dra tilbake på trening! Så jeg pleier alltid å ta en liten ferie rundt jul, og sommer, samt at jeg prøver å legge inn en dag her og der når det passer seg. Trenger jo ikke være en hel dag fri heller, men bare at jeg f.eks tar meg tid til en kaffe med noen venninner før trening – det skal så lite til!

Det jeg vil er å ha overskudd til å ha 110% fokus på dansingen på trening, konkurranser og når jeg trenger å planlegge noe rundt det, men at jeg klarer å hente overskudd i hverdagen med å gjøre andre ting jeg liker! Sånn at jeg ikke kun gjør ting jeg “må” gjøre for å tjene penger til livets opphold, men også ting som gir meg ekstra boost, som kan være alt fra å ta det helt piano til å filme en video eller møte en venn! Dersom det kun går i jobb, stress, kjedelige to-do´s osv, blir det slitsomt å dra på trening fordi man allerede har brent opp energien.
Dager som den dere ser bilde av ovenfor, når man ikke har noe tidsskjema, bare tar dagen som den kommer, og ler og koser seg dagen lang – det er så viktig! Klart ikke noe man kan gjøre hver dag, men klart noe man burde gjøre en gang innimellom for å koble av, og stresse ned. Var garantert 100 ting på to-do listen min (som det alltid er) som jeg burde ha gjort, og det kan fort plage meg. Men om man klarer å ta en dag innimellom å bare glemme alt stresset for et øyeblikk, gir det i alle fall meg mer krefter og motivasjon på å gå løs på to-do listen dagen etter.

Her hjemme i Haugesund er det også 100 ting som venter på do-to listen, og jeg har startet dagene med å huke et par av, men for å så legge bort hele lista og gjøre noe gøy! Og apropos gøy, nå får jeg straks besøk av min barndomsvenninne Lisa, og så skal vi, Sverre og mamma kose oss med taco! Ingen fredag uten taco?

Denne uken har vært så bra for meg, og jeg har så godt av å stresse litt ned innimellom! Jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme iblandt, og ta deg tid til å gjøre det du vil og ikke bare det du må! Takk meg senere.

Har du noen morsomme planer for helgen?

 

xoxo

4 kommentarer
    1. Fantastisk nydelige bilder av dere 🙂 Sikkert sunt med litt avslapping, at man får gleden litt mer hvis man ikke gjør det HELE tiden. Dansingen altså 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg