VÅR VALENTINES + FORHOLDSTIPS

For en fin dag jeg har hatt, det er 14. februar = fredag = vinterferie! Jeg starta dagen på jobb før jeg tura til mine gode venninne Ann-Torill aka @Miss.nailed.it. Der tok jeg med noen deilige melkehjerter og fikk servert nydelig kaffe. Så hyggelig å tilbringe litt av valentinsdagen med en god venninne også. Da får man jo alltid prate om både det ene og det andre og sortert litt følelser.

Etter besøket duret jeg ned til studio for en danseøkt med min valentine, nemlig min kjæreste/samboer/dansepartner Sverre. Vi danset standard i dag, og trente på som vanlig, men etter treningen så ble dagen litt annerledes enn normalt. Jeg snappet nemlig litt for “Influenserne” på snapchat i dag der vi delte våre beste forholdstips med følgerne der. Det ligger ute i 24 timer om noen vil se det der, men jeg tenkte også å dele de samme tipsene med dere her!
Vi er på ingen måte forholdseksperter, og vi har ikke et perfekt forhold, MEN vi har vært sammen siden vi var 17 år gamle, og kommet oss gjennom rimelig mange krangler, utfordringer og vanskelige perioder. Vi er sammen nesten 24 timer i døgnet ettersom vi både jobber sammen, danser sammen og bor sammen, så noe har vi lært om forholdet vårt ila disse årene. Og kanskje disse tipsene også kan hjelpe noen andre. Uansett – here we go!

1) For vær negative ting du sier, si to-tre positive ting!
Føles veldig teit og tilgjort i starten, men tro meg, etterhvert kommer det helt naturlig, og det fungerer!
Eksempel: Jeg skulle ønske du hadde ryddet hjemme, så jeg håper du kan gjøre det i morgen..men jeg er veldig glad for at du har vaska opp og redd opp senga, tusen takk!

2) Si “VI” i stedet for “Du”.
Eksempel: I stedet for å si “du gjorde feil”, eller “du har glemt å vaske bilen” si “Vi har visst gjort noe feil her, kan du hjelpe meg å finne en løsning?” eller “Oi, vi har glemt å vaske bilen!” Det føles mindre som et angrep. Si heller faktisk “jeg” – “JEG har gjort noe feil, kan du hjelpe meg? Da blir det mindre “angrep” og mer konstruktivt.


(Sjekk de jordbæra Sverre har mekka – NAAAM)

3) Ta deg litt alenetid – det trenger alle.
Altså, vi som er sååå mye sammen trenger alenetid, og det gjør alle. Ikke vær redd for å være sammen, men alene. Sett dere på hver deres rom, ta i ørepropper, dra med noen venner. Hva som helst, alle trenger tid fra hverandre for å savne hverandre litt.

4) Snakk om det!
Dette berømte vannglasser som fylles opp og til slutt renner over er ingen spøk. Så – snakk om ting, ikke hold det inne! Det kan være litt ubehaglig å ta opp noe vanskelig, men det blir som regel mye bedre etterpå!

5) Rareste tipset ever kanskje – men det funker såå bra!
Når man er skikkelig sure på hverandre og må få roet situasjonen så må man ty til litt drastisk effektive metoder. Vi har flere rare greier vi driver på med (sjekk snap for video), men den ene jeg klarer å forklare skriftlig er å “Hug it out”. Bare tving inn en klem, og klem til dere føler dere bedre. Det er seriøst overraskende hvor bra det som regel fungerer. Klem, klem godt, og klem lenge mens dere puster godt ut.

 

Alle krangler, alle er uenige og av og til går det litt hett for seg. Sånn er det for alle og det er 110% lov og normalt. Men for oss har det å jobbe me d disse metodene/tipsene hjulpet for å minske hvor ofte det skjer, så håper det kan hjelpe for deg også! Man må virkelig ta tak i seg selv, men etter en liten stund er ting innarbeidet og mye lettere å anvende i hverdagen.

 

Hva er ditt beste forholdstips?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg