UKENS TIPS #5 // PLANLEGGE

Heisann! Uken nærmer seg sin ende, og nok en ny, ubrukt uke står foran oss! For å få mest mulig ut av ukene min pleier jeg å planlegge dem ganske nøye. Jeg elsker riktignok å planlegge, så for meg er det ikke selve planleggingen en veldig stor utfordring, men for at jeg skal klare å holde meg til alt jeg planlegger prøver jeg å laget et så oversiktlig som mulig ved hjelp av noen verktøy, som jeg nå vil tipse dere om!

1) Kalenderen på mobilen
Det å lære seg å bruke denne aktivt er veldig smart. Mobilen har man som regel på seg, så hvis man er flink til å legge inn ting med en gang så kan kalenderen på mobilen være en super duper huskeliste.

2) Delte kalendere
Dersom flere skal ha tilgang til samme kalenderen foreslår jeg en app som heter Time Tree. Her kan alle som får tilsendt linken, for eksempel på messenger , kan legge inn med sin egen farge etc. Genialt for vennegjenger, familier, klubber osv.

3) Almanakk
For deg som er litt “old fashion” sånn som jeg er en almanakk helt tipp topp. Jeg har den med i veska/baggen, og liker å skrive ned to do´s , huskelister og alt mulig jeg trenger. Jeg liker aller best å skrive for hånd nemlig!
Foto: Hanne Fagerland

4) Notatbøker
Jeg har dessuten en notatbok for det meste. En for huskelister, en for regnskap, en for ditt og en for datt. Dette fungerer for meg, og jeg synes det en mer oversiktlig å ha en til forskjellige ting i stedet for alt i en.

5) Alarmer for viktige ting
Jeg har ofte på alarmer på telefonen om det er noe spesielt viktig jeg må gjøre den dagen. Derfor det er super viktig at du ikke glemmer så sett på minst en alarm, gjerne to.

 

6) Whiteboard / Tavle / eller lignende.
Jeg liker å ha ting rett i fleisen, så jeg har gått til innkjøp av både et lite whiteboard og en sånn “tavle” med flip over ark. Jeg liker å ha noen viktige ting litt sånn rett foran meg hele tiden, som mål, viktige ting jeg må huske, osv!

Hvordan og hvor nøye pleier du å planlegge ukene dine?

Følg meg gjerne på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg