UKENS TIPS #2 // SERIETIPS

Bloggens nye spalte “ukens tips” er allerede inne i sin andre uke, og denne uken er det serietips på planen! Jeg elsker å se en god serie på kvelden før vi legger oss. Vi er som regel ganske sent hjemme, så det å se en episode av en god serie mens vi spiser kvelds er helt supert! Vi har sett mange serier, men her kommer noen av mine, og våre absolutte favoritter!

1) SNOWPIERCER
En ganske ny serie, og vi har nå sett hele sesong 1 og venter i spenning på sesong 2! Veldig kort fortalt: Jorda fryser over og alle som ikke kommer seg ombord toget “snowpiercer” fryser ihjel. Toget er 1001 vogner langt, med 1, 2 og 3 klasse, samt noen som har sneket seg/kommet seg på med makt. Såkalte “tailies”. På toget skjer det et mord, som setter en rekke hendelser i aksjon! Super spennende, underholdende og morsom.

2) MORDENE PÅ WHITE HOUSE FARM
Denne serien så vi nettopp, og den er basert på en sann historie. Uten å avsløre for mye handler den om en mord sak der 5 familiemedlemmer ble funnet skutt i deres familie hjem. Serien tar for seg politietterforskningen av mordene, og den er utrolig spennende, frustrerende og gir virkelig et innblikk i etterforskningsmetoder før i tiden.

3) GAME OF THRONES
Har du enda ikke sett denne er det bare å sette i gang. Jeg hater blod, gørr, jeg hater egentlig skumle ting generelt. Men plottet og handlingen i Game Of Thrones er verdt alt! Vurderer seriøst å se alle sesongene en gang til for å få med meg enda mer.

4) STØRST AV ALT
Jeg sier det før og jeg sier det igjen. Denne serien traff meg midt i hjertet! Jeg så den to ganger rett etter hverandre fordi jeg bare måtte vise den til Sverre. Den handler om en skoleskyting, og for min del synes jeg den portretterte de forskjellige involverte menneskene så godt. Forskjellige historier, forskjellige skjebner. Denne er trist, vond, fin og spennende. Ganske kort serie – anbefales!

5) MESSIAH
Nok en serie vi så veldig nylig. Ganske spennende med tanke på religion. Serien handler om en mann mange tror er den nye Messias. CIA, etterforskning, naturkatastrofer og flyktninger er noen av stikkordene. Denne serien setter tankene i sving, og er ganske så spennende.

 

Det er mange flere gode serier også, men disse er noen favoritter jeg anbefaler deg å se akuratt nå!

Hvilke serier ser du på nå for tiden?

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg