UKENS SPØRSMÅL #5

Det er alltid hyggelig å få inn spørsmål fra dere! I uken som gikk fikk jeg inn en del spørsmål, både på snapchat, Instagram og Tellonym. Så om du har et spørsmål er det bare å legge det igjen på en av mine kanaler. Så – til spørsmålene som har kommet inn!

1) Hvor lang tid bruker du på badet før jobb?
Vanligvis veldig kort tid! Jeg prioriterer å sove så lenge som mulig, så jeg legger som regel frem ting kvelden, og står opp rundt 15-20 min før jeg skal dra hjemmefra.

2) Hva trenger du for å sminke deg til konkurranser og har du noen favoritt merker innenfor sminke?
Godt spørsmål. Altså man trenger jo alt man vanligvis trenger for en fullstendig look, så:
Primer, foundation, concealer, bronzer, rouge, highlighter, øyenskygger, øyenbrynsprodukter, eyeliner, mascara, falske vipper, leppestifter, setting spray osv. Jeg kan gjerne lage en video eller et innlegg om akuratt hvilke produkter jeg bruker om dere vil det!

Angående merker er mine to favorittene mine Makeup Mekka og Jeffree Star. De er virkelig i hver sin ende av prisskalaen, men begge er så gode! Jeg har mine favoritter i hver av merkene. Det er definitivt de to merkene jeg har flest produkter fra, men jeg har også produkter fra Urban Decay, Dior, Guerlain, Makeup Revolution, og mange flere. Men da er det mer sånn et produkt her og et produkt her.

 

3) Hvor kjøper du kjolene?
Har variert litt. Men man har et par alternativer når man skal kjøpe en dansekjole.
– Kjøpe brukt. Enten fra noen man kjenner, eller via kjøp/salg sider dansemiljøet har.
– Kjøpe fra et selskap som lager kjoler. Dette er som regel noen som spesialiserer seg på dansekjoler. Det varierer veldig mye ift pris, men det kommer også litt an på om hvilke stoff og stener man vil bruke.
– Sy selv/ få noen du kjenner til å sy. Jeg vet at flere danse-mammaer syr kjoler, og personlig har jeg en venninne som danser som syr for meg. Noen ganger kjøper jeg en ferdig kjole fra henne, mens andre ganger så kjøper jeg at hun syr selve kjolen og så dekorerer jeg den selv. Så det er flere måter å gjøre det på.

4) Hvor gammel er du?
Jeg er 22 år. Fyller 23 i februar.

5) Hva bruker du på håret på barna for å få håret så glatt?
Per nå bruker jeg en hårgele fra Loreal og hårspray “Glued” fra Got2Be. Kan som sagt lage en video på dette om dere ønsker!

6) Sminketips pena?
Vel først og fremst, takk skal du ha!
Jeg er på ingen måte profesjonell innen for sminke, men kan komme med et par tips som fungerer for meg!
– Først og fremst, det er ingen regler. Do your og gjør det du liker.
– Se og lær på Youtube! Det er så mange gode videoer å lære fra der.
– Så, noen mer spesifikke tips fra meg.
– Jeg har normal til tørr hud, så for meg er de viktig å tilføre fuktighet til huden før sminken.
– Smink deg i dagslys, hvis mulig. Eller så godt lys som mulig. Alltid kjipt å sminke seg i et mørkt rom, for å så få sjokk i dagslys.
– Bruk tid på å prøve og feile.
– Bruk tid på å “blende”. Alt. Øyenskygger, contour, hudsminke osv osv. Trenger fortsatt masse trening der selv, men det har b litt mye bedre enn det var!

Takk for ukens spørsmål dere!
Og sleng gjerne igjen et spørsmål dersom du lurer på noe! Du kan legge igjen en kommentar her, på instagram eller anonymt på Tellonym, der heter jeg @ronjaostensvik!

Ønsker deg en super kveld videre,

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg