UKENS PROSJEKT – BLIR JEG FERDIG?

Denne uken har det overordnede målet være å få ryddet i skuffer og skap, og jeg må ærlig innrømme at jeg kom ganske sent i gang, men nå tror jeg faktisk at jeg er i rute til å bli helt ferdig før denne uken er omme! Så langt har jeg fått ryddet i kjøkkenskapene, i sminken, klesskapet som definitivt var den største saken å ta tak i, og som tok hele gårsdagen og litt av dagen i dag. Jeg tok absolutt alt ut, gjorde litt om på løsningene inne i skapet (ettersom vi har et lite walk-in-closet)

Fy flate så mye greier, bagger, vesker, kjoler, dansesko, treningstøy, pentøy, bunad, sko, yttertøy, regntøy og what not. Det var magisk å få alt ut og rengjort inne i skapet, da får man liksom sett gjennom alt man har der inne og satt det i system når det settes tilbake. I tillegg kan man kvitte seg med ting man ikke lenger bruker. Har allerede noen poser som skal bort.

En annen ting vi gjorde i dag var å dra ut for å kjøpe en putekasse, ikke til putene våre, men for å kunne flytte koffertene våre ut av leiligheten. De tar så mye plass, så det var magisk å få de ut og vekk. I dag har jeg også ryddet resten av soverommet, Sverre har tatt badet, så det eneste som gjenstår i morgen er å gjøre ferdig stuen. Her har Sverre allerede gjort en del, så er egentlig bare småtterier igjen.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er særlig glad i å rydde, men jeg elsker å ha det ryddig! Så nå er det vedlikehold som gjelder, og derfor bruker jeg såpass lang tid som en hel dag for å rydde i skapet. Jeg kunne ha fått relativt god orden mye fortere, men jeg foretrekker å gjøre det 110% en gang, heller en sånn halvveis her og der. Mitt tips er å sette på en digg spilleliste med god musikk, og ha noe drikke og lett snack tilgjengelig, så er det bare å dure på. Også er det lurt å gjøre det når man faktisk har tid. Som jeg nevnte til dere måtte jeg sjekke kneet mitt i går, og har fått beskjed om å ikke trene i helgen, så da ble det ryddehelg i stedet.

Og når man gjør det såpass grundig får man virkelig en så god oversikt over hva man har! Er så mange “å der er den!” og “oi har jeg denne enda” type utsagn, og godt er det å få rydda opp i rotet og gjeninnføre litt system. I morgen blir det som sagt rydding av det som gjenstår i stua, samt klesvask!

Tar du også utfordringen å rydde i skuffer og skap hjemme?
Og om du har hatt den sammen med meg denne uken, hvordan har det gått?

Husk å følge meg på:
Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg