TRENINGSTIPS I SOMMERVARMEN

Reklame | ICANIWILL

Forhåpentligvis er vi ikke helt ferdige med det fine været enda, og om du er så meg så liker du å utnytte det fine været når det først er her. Jeg elsker i alle fall sommervær og liker å trene styrke/utholdenhet utendørs når jeg først kan. Så her kommer noen tips til deg som også ønsker å trene i sommervarmen!

1) Ha alltid med deg drikkeflaske.
Man blir fortere dehydrert i varmen, så det er superviktig med påfyll av drikke.

 

2) Husk alltid å smøre deg godt med solkrem!

SportsBH, shorts og sokker er fra ICANIWILL. Koden min “OSTENSVIK20” gir deg hele 20% avslag på alle ordinære varer.

3) Unngå mørke klær i solen.
Er det veldig varmt kan det være lurt å unngå veldig mørke klær i solsteken, ettersom de absorberer varme. Så skal du trene i direkte sol ville jeg anbefalt å ha på lysere klær.

 

4) Tren inne på de varmeste dagene.
Er det ekstremt varmt så ville jeg rett og slett vurdert å hatt økten inne! Av og til er det best å slappe av ute når det blir skikkelig varmt, og heller ta treningsøkten inne.

 

5) Svøm ute.
Svømming er en perfekt treningsaktivitet på varme dager, ettersom det både kan være en real treningsøkt i tillegg til å være avkjølende!

SportsBH, shorts og sokker er fra ICANIWILL. Koden min “OSTENSVIK20” gir deg hele 20% avslag på alle ordinære varer.

 

6) Husk oppvarming selv om du er varm!
Det er veldig viktig med tanke på skadeforebygging, så selv om kroppen er varm er ikke nødvendigvis musklene dine det!

 

7) Ikke undervurder hverdagsaktivitet.
Nå som det er ferie for mange er det kanskje varierende på hvor mye folk trener, men det er utrolig viktig å ikke undervurdere hverdagsaktivitet. Aktivitet rundt huset, husarbeid, gåturer osv. Absolutt alt er bedre enn ingenting når det kommer til trenings og aktivitet.

 

8) Gjør aktiviteter du synes er gøy!
Det er det aller viktigste for å holde seg i gang med trening.

Jeg håper på flere sommerdager og at tipsene kommer til nytte!

-Ronja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg