15 TING DU BURDE GJØRE I SOMMER

Sommeren nærmer seg med stormskritt, og som mange andre er jeg i planleggingsfasen, noe jeg har vært ganske lenge allerede. Jeg er sååå gira for sommeren, selv om den er annerledes i år. Vi pleier jo å reise en del, både på konkurranser, treningsleirer osv, men det blir det jo dessverre ikke noe av i år. Det er selvsagt skikkelig kjipt, men situasjonen er lik for alle og jeg tenker at det bare er å gjøre det beste ut av en kjedelig situasjon. Personlig har jeg innfunnet meg veldig med situasjonen vi alle er i, og gleder meg skikkelig til en sommer i Norge.

Som jeg har nevnt tidligere har vi blant annet planlagt en roadtrip hjem til Haugesund, som vi kommer til å ta over et par dager for å se og oppleve litt ekstra på veien! I tillegg til det har vi litt andre småting, tips og triks på agendaen som jeg tenkte å dele med dere.

1) Opplev nærmiljøet

Man trenger ikke dra langt for å oppleve noe nytt, flott natur eller spennende opplevelser. Bruk google, ta bilen, kollektivt eller beina fatt og legg ut på oppdagelsesferd. Dette kan være alt fra en bytur, en tur i skogen, til å søke opp litt severdigheter.

2) Sov i telt
Trenger ikke å være langt uti skogen heller, er du ikke så kjent med å sove i telt kan man jo rett og slett campe i hagen eller i nærheten av huset. På denne måten kan man få en søt liten utflukt, og bare litt hygge sammen, men med komforten av å være i nærheten av hjemme. Det trenger bare å være for gøy! Man trenger ikke å gå gå full on Lars Monsen liksom.

3) Gå på tur
Bevegelse og frisk luft er en perfekt kombinasjon for hver en sommerdag!

4) Ha pinkik
Pakk en liten sekk med for eksempel kjeks, vann, saft, druer og vannmelon, legg ut på en liten utflukt, og kos deg ute med en venn eller 5!

5) Opplev Norge
Vil du litt lenger enn nærmiljøet så er der Norge som gjelder i år. Norge er langt, vakkert, og innholdsrikt så her er det bare å velge å vrake! MEN et tips her er å ikke velge nødvendigvis typiske turistattraksjoner, spesielt nå som vi skal prøve å holde litt god avstand.

6) Roadtrip!
Skal du dra på en roadtrip har jeg også et par tips, spesielt om du ikke er vant til å kjøre veldig lange turer. Ha med nok mat og drikke, bytt på å kjøre om dere er flere, ikke ta for lange strekk om gangen, og ta nok pauser. Det er så viktig å både spise, drikke, sove og gå på do, osv etterhvert som behovene oppstår.

7) Arranger en liten sommerfest eller lignende
Inviter noen venner på besøk, alle kan ta med en liten rett hver, arranger noen leker/spill og hygg dere! Huske å overholde restriksjonene selvsagt, men kos dere masse.

8) Bade ute
Hva med å finne seg et lite vann eller en innsjø? Super koselig! Men også super gøy å bade i havet.

9) Trene
Ha en aktiv sommer! Du kan gå turer, jogge, danse, hoppe tau, sykle, drive med yoga og så mye annet! Perfekt å gjøre litt utetrening når været er fint.

10) Teste en ny hobby!
Hva med å prøve en yoga challange? Eller kanskje ta et ridekurs? Fotokurs? Er så mye spennende å gjøre!

11) Ta en kaffe med venner du ikke har sett på en stund!
Jeg kan umulig være den eneste som har en liste med venner og beskjente jeg gjerne skulle “catchet up” med? Så hva med å avtale i god tid, sette av noen timer å endelig treffe hverandre?

12) Tilbring tid med familien
Sommertid = familietid hos meg. Det er tiden på året jeg er lengst hjemme sammenhengende som regel, og jeg elsker å ha familiemiddager, en ettermiddag i bærhagen med mormor, shopping med mamma, båttur med pappa osv. Uansett hvilke ting du liker å gjøre med familien så er sommeren en super tid til å gjøre det spør du meg!

13) Lån en båt/kano/kajakk og ta deg en tur ut på vannet
Selvsagt ikke uten noen som vet hva de gjør! Kanskje du har venner som har en båt eller kano? Eventuelt foreslår jeg å kjøpe en oppblåsbar madrass/båt! Det har jeg lyst å gjøre, og bare drifte rundt på et lite, stille vann! Tenk så vanvittig deilig.

14) Lær deg noe nytt
Hva med yoga? Strikke? Sy? Foto? Tegne? Kanskje du dette er året du skal klare å gå i spagat?

15) Nyt hver en dag
Spis is, beveg deg, kos deg i solen, bad, spill kortspill, lag digg mat, treff venner og familie, sov frempå, og hva enn som får deg til å smile.

Har du noen sommerplaner?

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg