TILBAKE PÅ SKOLEBENKEN?

Jeg har egentlig alltid likt skolen, og jeg jobbet alltid hardt for å nå målene mine der. Som noen av dere vet flyttet jeg jo til Lillestrøm som 17-åring og gikk derfor mine to siste år på vidergående. Desverre var jeg jo borte fra skolen i noen måneder i 2.klasse vidergående på grunn av sykdom, men ellers var tiden min på vidergående helt super. Jeg gikk ut med karakterer jeg stort sett er veldig fornøyd med, og sto ganske fritt til å gå videre der jeg ville, men etter vidergående ble dansingen en enda større del av livet, og videre studering ble lagt på is.

Ved siden av dansingen har jeg vært uendelig heldig å fått verdens beste jobb på en ungdomsskole, sammen med det som må være verdens fineste kollegaer! Min faste stilling der er en jobb jeg faktisk kan kombinere med dansingen, noe jeg er så vanvittig takknemlig for. Og i årene etter vidergående har jeg lært masse der, tatt noen super lærerike kurs og fått masse erfaring, men fortsatt har jeg ikke direkte studert noe, på grunn av økonomi og tid.


Bilde av fotograf Peter Kasbergen – tusen takk!

Jeg har egentlig alltid hatt lyst til å studere videre, men alle nettbaserte kurs er enten vanvittig dyre (i alle fall med min økonomi) eller så har de en timeplan med diverse obligatorisk oppmøte som ikke er mulig å kombinere med min hverdag… Men…Men! Nå skjer det folkens, jeg skal ikke direkte tilbake på skolebenken, men nå blir jeg student! Jeg var så heldig å få muligheten til å ta et fag i julegave. Jeg starter dermed litt forsiktig, starter med en ting av gangen – et bachelor kurs! Hvis det viser seg å gå fint å kombinere med min litt “crazy” hverdag, så kan det være jeg prøver meg på to til høsten, men det må jeg nesten se an. Uansett er jeg sååå gira og glad for å få begynne.


Nå er det jo dansingen vi satser på, men jeg vil veldig gjerne ha noe å falle tilbake på når danse-karrieren en gang er ferdig i tillegg til arbeidserfaring. Jeg grugleder meg litt å komme i gang, men håper og satser på at jeg kommer fort inn i rutinene og inn i stoffet!

Er du student? Eller har du studert tidligere?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg