TANKER OM HØSTEN

Sommerferien er over, og selv om jeg håper sterkt på flere sommerdager, så er det definitivt høsten som står for tur. Men selv om varmen og lyset fra sommeren kommer til å bli dypt savnet de neste årstidene, er det så mye godt i vente!
Høsten er en fantastisk sesong der dansingen og konkurranser starter opp igjen etter sommeren, man kommer inn i rutiner igjen, og man får treffe alle kollegaer ol igjen. Ferie er fantastisk, men det er faktisk hverdagen også!

Foto av @PerlaFotografi for MEAH (Norsk klesmerke)

Det som er ekstra spesielt med denne høsten er at den etterfølger en vår og sommer helt uten dansekonkurranser. Det har ikke vært en eneste konkurranse i hele 2021. Så det at vi nå imøtegår en høst med mange planlagte konkurranser både i og utenfor  Norge føles nesten helt uvirkelig, og jeg tror det knapt før jeg er der! Allerede nå i slutten av august har vi faktisk en utenlands konkurranse planlagt, hvor crazy er ikke det? Da er vi fullvaksinert, og meget klare for å få noen dansekonkurranser i beina igjen!

Det er også en god del norske konkurranser rundt om i landet, så det blir herlig! Vi er også tatt ut til VM i standard som avholdes i Tjekkia i september, så det ser ikke ut til å bli en rolig høst – noe vi er glade for! Vi synes jo det er uvant og litt skummelt å skulle reise ut igjen med tanke på alt som skjer, spesielt med tanke på corona, men samtidig føler vi oss ganske trygge på at vi er flinke til å ta gode forhåndsregler, i tillegg til vaksinen. Vi skal følge alle retningslinjer, og reiser naturligvis selvfølgelig bare om situasjonen forholder seg som den er eller bedres! Men oh my det blir vanvittig å få en smakebit av et normalt liv igjen! Vi er så gira og innstilt på en høst med masse trening, masse konkurranser….ja masse dans, rett og slett!

Utenom at vi krysser alle fingre og tær for en fantastisk dansehøst har jeg så mange tanker om høsten generelt.
For det første ønsker jeg å jobbe ganske mye ettersom vi begynner så smått å nærme oss boligdrømmen og jeg begynner å bli litt utålmodig! Så om jeg får tjent inn litt ekstra kan det spares litt ekstra og vi er ett steg nærmere for hver krone som spares! Jobbe det jeg kan på ungdomsskolen naturligvis, men også med mine sosiale medier, og forhåpentligvis noen flere oppdrag.

Foto @perlaFotografi for MEAH

Jeg ønsker å satse enda mer på sosiale medier og har store drømmer og mål om at større deler av min inntekt skal komme derfra, men det krever mye jobb og planlegging – mer enn det jeg tror folk flest tenker over – så derfor trengs det god planlegging og ikke minst beinhard jobbing. Jeg jobber med sakte men sikkert inn i gode rutiner, jobber med å forbedre innholdet mitt, jobber med min kreative side og jobber jevnt og trutt for å forbedre meg og derav kunne nå målene mine.

 

Min høst blir med andre ord stort sett alt annet enn rolig, MEN med det sagt skal jeg fortsette å jobbe veldig med å prioritere meg selv og jobbe med min egen mentale og fysiske helse. Det har gitt meg så mye mer overskudd og energi til å drive med alt jeg gjør, og jeg vil aldri tilbake. Jeg skal selvfølgelig dele mer med dere om min reise til en bedre mental helse, og veien jeg tok for å få mer energi og overskudd i hverdagen..men mer om det senere!

Jeg håper dere har hatt en fin sommerferie og at dere er mentalt klare for høsten!
Har du startet på jobb/skole igjen?

-Ronja

2 kommentarer
    1. Fine bilder<3
      Selvom jeg syntes at sommeren godt kan få være her litt ekstra lenge, så er ikke høsten så gale. Det er i hvert fall litt fint med serier som kommer tilbake og litt forskjellig som blir lansert, og som du sier er det fint med hverdag og rutiner også.
      Og er fint du vil dele mer om veien til bedre mental helse. Mange som sliter for tiden, og trenger all inspirasjon man kan få (meg selv inkludert).

      1. Tusen takk!! Jeg er 100% enig med deg! Det skal jeg absolutt gjøre, tusen takk for tilbakemeldingen på det, det gjør meg enda mer engasjert i å skrive om det!! Det er så viktig, og det har hjulpet meg så mye. Så om det kan hjelpe én til, så er jo det helt fantastisk. Jeg skal få skrevet innlegget og publisert ganske snart, så følg med neste uke! 🥰 Takk igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg