SYKT OVERRASKET

Dag 4 med kun vegetar/veganske/plantebaserte måltider, og i dag må jeg si at jeg ble sykt overrasket! Vi kjøpte nemlig inn diverse i går, og det var overraskende godt, og overraskende likt som kjøtt. Vi kjøpte blant annet “burgere” og “kjøttboller”, og alt jeg kan si er NAM. Ble skikkelig sjokkert!

Dagens første måltid var riktignok en digg smoothie bowl. Jeg kjøper ferdige blandinger i fryedisken. De er billige, enkle og super gode! I tillegg har jeg i litt juice, og topper med hva enn jeg har hjemme og føler for. Et tips om du har noen overmodne bananer, eller bær etc som ikke er så freste som du vil, kast dem i fryseren og bruk dem i smoothie litt senere. Smoothie er også en genial måte å lure inn noe grønt som spinat, havregryn eller lignende.

Så, over til de to måltidene som overrasket meg skikkelig, “burger” og ” kjøttboller”. De var så juice, så gode på smak og konsistens, at man knapt kunne merke noe forskjell fra en vanlig kjøttburger. På bildet under er det ikke noe kjøtt, men absolutt en fantastisk burger. Til og med Sverre som var skikkelig skeptisk til en vegetar burger var skikkelig positivt overrasket, og vi kommer definitivt til å kjøpe det igjen.

Denne uken er vanvittig lærerik ift dette med mat. Jeg må ærlig innrømme at jeg knapt har sett hyllen med vegetar varer. Det er dessuten så mange dører som åpner seg når man tenker på denne måten. Når man spiser kylling, kjøtt osv, så synes hvertfall jeg det er veldig lett å falle inn i vaner, og ikke minst lett å glemme alle de gode, grønne alternativene. Denne uken har jeg garantert fått i meg mye mer grønnsaker og frukt enn det jeg ellers gjør! Så hvis det en to enkle ting du skal prøve er det smoothie bowl og vegetar burger! Allerede en favoritt her i hus i alle fall.

Hva er din favoritt frokost?

 

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg