SOL, DANSETRENING OG MELKESYRE

Ny uke – nye muligheter! Føler at vi har starta uken på best mulig vis faktisk. Vi sov litt frempå, spiste en porsjon havregrøt hver, dro på dansetrening og hadde deretter en styrkeøkt.

Hva havregrøten angår er det etter min mening en av de beste frokostene man kan spise, sånn innholdsmessig. Havregryn er sunt og metter lenge. Dessverre er det også verdens kjedeligste frokost spør du meg, men jeg er like stolt hver gang jeg spiser det! jeg har spist det til frokost nesten hver dag de siste to ukene, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg blir skikkelig lei.

Treningen vår i dag var i latin og var en av de beste øktene på lenge synes jeg. Vi jobbet med chachacha og samba, og fikk inn en god blanding av teknikk og å danse gjennom. Det er ikke alltid like lett å holde god fokus gjennom hele økta, men i dag synes jeg tiden gikk skikkelig fort, da vet man at man har holdt fokus og jobbet bra.

Danseøkten ble tett etterfulgt av en time brennende styrkeøkt med fokus på kjernemuskulatur og bein akkurat i dag. Det var mildt sagt melkesyre involvert i dagens økt, men da vet man at man har gjort en god jobb! Jeg var fortsatt støl etter lørdagens cardio-økt, så noen av øvelsene brant ekstra godt. Vi gjorde ganske mange forskjellige øvelser, men for å nevne noen: Hip-thrusters, squats, jumpsquats, div situps varianter, og variasjoner av armhevinger. Apropos armhevinger, muligens den øvelsen jeg hater mest i hele verden – nå klarer jeg “skikkelige” armhevinger! Jeg klarte seriøst ikke å ta en armheving tidligere, med mindre armene mine var langt ute, og teknikker var helt på tur. Men nå klarer jeg noen med hendene helt inntil ribbeina, altså smale armhevinger, uten å ha knærne nedi, fy flate så fornøyd jeg er med meg selv. Det skal riktignok sies at jeg ikke klarer så mange etter hverandre enda, men men, et steg av gangen!

I dag har jeg også lest littegrann mot eksamen, Sverre har laget proteinrundstykker, og vi har sett på serien vi er hekta på for øyeblikket, nemlig “Homeland”. Håper jeg kan være så aktiv og like full av motivasjon resten av uken, det hadde vært helt magisk med tanke på hvor mye som står på to-do listen min denne uken.

Håper du også har hatt en finfin start på uken! Har du noen planer for uken?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg