SLIK FÅR JEG SMINKEN TIL Å SITTE

Reklame | Egen virksomhet // Siren Lashes // Hynt Beauty // Mon Platin

Forrige helg var det EM i 10dans, og som med enhver dansekonkurranse er det mye hår og sminke som skal fikses og ikke minst som skal sitte gjennom hele dagen, tåle både svette og alt mulig. Under ser dere looken jeg lagde på meg selv til konkurransen. Disse bildene er tatt før vi danset.

Sminken satt utrolig godt hele dagen, og jeg måtte faktisk ikke fikse på sminken i det hele tatt. Derfor tenkte jeg å dele tipsene mine som gjør at sminken sitter så godt som den gjorde på meg. Det er nemlig ikke tilfeldig, og det har definitivt tatt noen år for å ha kommet over alle disse triksene…og produktene!

1) Forbred huden din.
Dette er mitt første og beste tips! Rens huden din skikkelig før du starter. Du vil vel ikke male på et lerret som er skittent? På samme måte vil du ha et “blankt lerret” når du skal sminke deg. Hva du bruker og føler funker best for deg er naturligvis helt opp til deg, men jeg pleier å vaske huden, gå over en runde med lumi spa maskinen min + rensekremen. Etter det er huden klar for første sminkeprodukt. 

2) Primer
Velg en primer som passer din hud, jeg foretrekker en som gir fuktighet, men samtidig en som trekker ganske fort inn sånn at ikke huden bli for klissete. Jeg varierer mellom DENNE fra Hynt Beauty, DENNE fra Mon Platin, samt bruker jeg en fra Makeup Mekka, samt en fra Guerlain. Litt etter hva jeg skal og føler for!

Under ser dere bilder hele 6 timer etter jeg tok det på, samt etter to runder med dans! Jeg vil påstå at den sitter utrolig bra!! Ikke særlig mye forskjell på bildene over som er tatt før, og disse som er tatt etter dansen – super fornøyd!

3) Kvalitetsprodukter
Jepp produktene man bruker har faktisk mye å si for hvor godt det sitter! Alle produktene hver for seg, og ikke minst hvordan de fungerer sammen. Og dessverre er den eneste måten å finne ut av hva som funker for deg – å prøve. Men, for å komme seg litt fortere frem kan man høre hva andre anbefaler, se youtube videoer der folk tester sminken du tenker å prøve osv. Så slipper kanskje å gjøre noen skikkelige bokkjøp i det minste! Her kommer noen produkter, merker og produsenter jeg synes lager sykt bra produkter!

NuSkin – som jeg er stolt forhandler av, har helt amazing leppe produkter! På bildene bruker jeg en av deres “Powerlips” toppet med “Smile Pop” lipglossen. Som dere ser en både fargen og “the shine” on point også de nederste bildene. Jeg har ikke tatt på mer enn et lag av hvert produkt, og det satt hele dagen. Gjennom dansing, mat og drikke.

Hynt Beauty – min fine samarbeidspartner! De har så mange gode produkter, og hvis jeg skal anbefale noen blir det uten tvil deres concealer, bronzer og blush. 
De har også masse andre bra produkter som dere kan sjekke ut HER.

Jeffree Star Cosmetics har helt supre øyenskygger, Makeup Mekka har mange gode produkter til en ganske billig penge, så her er et fantastisk sted å starte om du trenger å leke deg litt med og teste ut sminke. Jeg elsker bryns produktene mine derfra for eksempel! Samt mange andre gode produkter, som kostene deres. Ingen av disse merkene tester på dyr, og produktene er fantastiske!


4) “Setting” produkter.
Uansett hvor gode produkter du har er det lurt å “låse” det fast med det som kalles setting produkter. Her snakker vi både setting pudder OG setting spray. Min store favoritt innen setting pudder er også fra Hynt Beauty, og min store favoritt innen spray er “All Nighter” fra Urban Decay.

5) Vannfast
Jeg bruker egentlig veldig få vannfaste produkter, men noen produkter kan være greit å bruke i vannfaste varianter. For meg gjelder dette for eyeliner, ettersom jeg også bruker den i “øyekroken” ,og at øynene mine innimellom kan begynne å renne litt.

6) Vipper
For at vippene skal sitte gjelder det å velge noen vipper som passer til deg. Både i form av størrelse, lengde og form. Jeg har vært så vanvittig heldig å få prøve noen vipper fra det nylanserte merket Siren Lashes, som venninnen min Ina har lansert. Jeg er syykt fornøyd, med hvor myke de er, hvor godt de satt, og ikke minst hvor fine de var. Så, før du tar på vippene, sjekk at de passe øyet ditt, og evt klipp de til. For lange vipper, eller vipper med for hardt bånd gjør at de løsner. De jeg brukte finner du HER.

Alle disse stegene vil til sammen gjøre at sminken din SITTER! Forbred huden din, et rent lerret, bruk primer, bruk gode kvalitetsprodukter, bruk setting produkter, og sjekk at produktene du bruker passer til DEG.

Så, for å runde av dette innlegget er jeg så heldig å få dele noen fantastiske rabattkoder:
Hynt Beauty: “Ronja20” gir deg 20% avslag!
Mon Platin: “RONJA” for 10% avslag!
Siren Lashes: “Ronja15” for 15% avslag!
Og er du interessert i et av produktene jeg selger kan du mer enn gjerne sende meg en melding HER!

Jeg håper du fant noen gode tips, eller kanskje en rabattkode til noe du har ønsket deg!
Hva er ditt favorittprodukt?

Følg meg gjerne på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg