RETT RUNDT HJØRNET

Nå går dagene sykt fort, og det er mange ting som kommer rett rundt hjørnet! Her på bloggen kommer for eksempel årets desidert lengste blogginnlegg, nemlig årets julegaveguide. Dette er et innlegg jeg har brukt og bruker MYE tid på å lage til dere, og jeg håper virkelig jeg kan bidra til å gjøre julegave-jakten enklere for deg! Jeg nærmer meg ferdig, og jeg lover at innlegget er publisert innen slutten av oktober, sånn at du har hele november og mesteparten av desember til å få tak i den gavene du trenger å skaffe.

En annen ting som er rett rundt hjørnet er NM! 13-14 november går nemlig Norgesmesterskapet i både standard, latin og 10dans av stabelen i Bergen. Vi er super spente og gleder oss så masse!! Så nå er det bare å planlegge look, inspirasjon til hår og sminke, og selvfølgelig, trene, trene og trene litt til!

Helt ærlig føles det også ut som at julen er rett rundt hjørnet, spesielt når man ser i butikkene! Jeg må innrømme at jeg personlig synes det er aaaaalt for tidlig med juleting, vi er jo ikke engang ferdig med oktober? Hos meg starter julen 1.desember, og først da. Men da er det jul for alle penga! Julemusikk, julebrus, pepperkaker, hemmelig nissevenn, julemat , julepynt og mer!

Så, poenget er at tiden flyt avgårde og høsten/vinteren kommer til å rase avgårde. Her kommer derfor noen tips til deg!

1) Bestill billetter hjem til jul! 
Bor du i en annen by og skal hjem til jul? Bestill ASAP, fordi det blir veldig for utsolgt. Jeg har allerede bestilt hjem til Haugesund, og det var allerede da få billetter å velge i.

2) Start med julegaver snart!
Hvem vil vel bruke desember på å stresse rundt etter gaver? Ikke jeg i alle fall, jeg vil nyte jule-roen! Start med å skrive en liste over HVEM du skal gi gave til. Kanskje flere enn du tror? Eller kanskje du kan avtale med noen at dere ikke skal gi gaver i år, men heller ta en kaffe sammen? Når lista på de du faktisk skal gi en gave til er ferdig, så kan du komme tilbake her å lese min julegaveguide for gaveinspirasjon!

3) Sett av penger til julen!
Julegaver og julen generelt KAN være en veldig stor utgift for mange, så start nå hvis du ikke allerede har, med å sette av noen ekstra hundrelapper øremerket nettopp julen. Så slipper du å bruke fra andre poster. Et annet tips er nettopp det å spre julegavehandelen litt. Ta litt nå, litt i november, og litt i desember. Men husk å skrive en liste/oversikt sånn at du vet hva du har og slipper å ende med å handle dobbelt.

4) Spar i BSU!
Til deg som har BSU, og sparer i BSU (eller burde spare i BSU), sett inn det du har mulighet til nå før 31.desember. Fyll opp det du personlig har muligheten til, det vil du takke deg selv for neste år både mtp skattefratrekk og ikke minst at du har spart mer i BSU!

Det var noen av mine tips, for ting som kommer rett rundt hjørnet. Prøv å være litt forberedt så slipper alt å komme på likt som en overraskelse senere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg