REMOVING MY WISDOM TEETH

Reklame | Kjeller Tannhelse

I dag dere, så har jeg gjort noe som jeg aldri har gjort før for å si det sånn, jeg har
nemlig operert ut to visdomstenner! Jeg har aldri så mye som trukket en tann,
så jeg ante virkelig ikke hva jeg gikk til.  Jeg har egentlig gledet meg til dette
siden jeg har slitt med disse jekslene av og på i så mange år. Tannverk er så vondt,
så nå var det virkelig på tide å gjøre noe med det!

Her ser dere oppdateringene som jeg la på Insta både før og etter! Og mer detaljert
om min opplevelse finner du under bildene.

Først av alt må jeg påpeke hvor sykt koselig det er å være hos Kjeller Tannhelse!
Og nei, jeg tuller ikke. Jeg blir møtt av smilende ansatte som sier “Dette blir gøy” og
tar meg så vel imot! Da blir hvertfall jeg mye roligere av, og det gjør at jeg føler at dette
er noe de kan, og at jeg er i trygge hender!

Men jeg må helt ærlig innrømme at selv om jeg gledet meg skikkelig til å få de ut,
og at jeg i utgangspunktet ikke var særlig nervøs, ble jeg ganske skjelven da jeg
satte meg i stolen og tannlegen kom med en stor sprøyte med bedøvelse. Man
hører liksom så mange skrekk historier om at den bedøvelsen er det værste av alt –
og det var det forsåvidt, men det var virkelig ikke ille i forhold til hva jeg hadde
forestilt meg! Sprøyta er ganske stor, men nålen er jo syltynn! Det kommer et lite
stikk, og det er en veldig uvant følelse som til tider er litt ubehagelig, men det er
laaaang ifra så vondt jeg trodde det skulle være. jeg vil si at det på det værste var
skikkelig ubehagelig, men ikke vondt. Er egentlig mest tanken på det , og at det
er så sykt uvant som er ekkelt spør du meg haha!

Jeg har som sagt aldri hatt bedøvelse i munnen før så det var jo skikkelig rart haha!
Jeg forventa jo at hele siden min skulle være totalt lamma omtrent, sånn som man
ser på den morsomme reklamen, og på en side så er det jo litt sånn, man kjenner
ingenting, så derfra er det jo bare litt weird men absolutt ikke vondt på noen måte.
Det “vondeste” var at de dro i kinnene for å komme til haha, og det er ikke vondt.
På en annen side kunne jeg fortsatt snakke, ikke heeelt normalt, but still!

Når de jobbet inne i munnen min så var tannlegene så flinke å si typ: “Nå kjenner du
et lite trykk” og ligende. For da vet man liksom at det man kjenner er helt sånn
det skal være. Igjen – ikke vondt – men bare et press eller lignende. Man kjenner jo
basically ingenting, så for min del var det bare å lukke øynene, puste godt og slappe
av. Jeg foretrekker å ikke se hvilke redskaper de b ruker etc, tilfelle noe ser skummelt
ut rett og slett. Er fort gjort å overtenke om man ser noe veldig skarpt osv. Men
dette var som sagt null stress. Og før jeg visste ordet av det sa de “Der var den ute”.
What? Jaja det gikk jo så fint, så var det en igjen. Og den forsvant ut enda fortere
enn den første!

Jeg så ikke på klokken så mye, men jeg tror selve prosessen med å ta ut tennene kun
tok rundt 20 minutter! Og så var det bare å vente til bedøvelsen gav seg. Nå er jeg
vel hjemme på sofaen og slapper av. Bedøvelsen gikk gradvis ut, og nå verker det
smått  – men ikke moe særlig værre en tannverk haha! Og denne verkingen er virkelig
ikke ille, hvertfall ikke for meg. Helt verdt det! Jeg skal tilbake senere for å ta ut en
tredje visdomstann – og selv om det ikke er noe jeg hadde ønsket å gjøre hver helg
liksom,  jeg gruer meg ikke! Og det er takket være de proffe, hyggelige, flinke
ansatte hos Kjeller Tannhelse, så all credit til de! Mitt aller mest omfattende
tannlegebesøk, og tannlegeskrekken er forstatt ikke-eksisterende!

Har du fjernet visdomstenner?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg