NORWEGIAN CHAMPIONSHIP – WHAT A WEEKEND!

Hvor skal jeg starte? For en fantastisk helg vi har hatt! Vi har nemlig vært i Stavanger å danset NM i standard og latin. Dag en var standard, og vi danset en semifinale, og deretter finalen.

Det var helt magisk å danse!! Fantastisk arrangement, bra musikk, bra gulv, bra publikum! Koste oss såå mye. Vi ble nr 3 i alle danser, og var veldig fornøyd med prestasjon og resultat! Dessuten fikk jeg endelig brukt min helt nye kjole som jeg har designet! Jenta på 2.plass Kristy, har sydd den, og jeg har dekorert den!  Jeg må si meg rimelig fornøyd!! Som dere ser over hadde jeg blå armer i finalen, og lilla i semifinalen som dere ser under. “To kjoler” i en – veldig gøy!

 

På søndag var det duket for NM i latin! Også der hadde jeg designet ny kjole, som Kristy sydde og jeg dekorerte – for en jobb! Men for en lykke å ha dne på seg, ferdig på gulvet! Også her laget jeg “to kjoler” i en, med to forskjellige skjørt. Her har jeg kun bilde av et av dem dessverre, men skal legge ut flere bilder etterhvert!

Også i latinen fikk vi en tredje plass!! Wow for en opptur. Vi slo to gode latinpar som vi aldri har slått før, så vi var helt i lykkerus. Også denne dagen hadde vi det helt fantastisk på gulvet. Jeg kan helt ærlig si at jeg koste meg hvert er sekund på det gulvet!! Også her ble vi nr 3 i alle danser, og vi er så fornøyde og glade som det går an!

Men da vi ikke var på gulvet møtte vi på noen ganske store utfordringer faktisk. I først runde klarte jeg å rive av en bit av beltet, samt noen av “speilene” på kjolen, så de som måtte sitte å sy mellom rundene, det var oss! Og så, da vi endelig var ferdig med det og i gang med finalen, snur Sverre ser til meg etter nr dans nr 2 med panikk i øynene og hvisker “Jeg tror jeg har brukket fingeren…” Og jeg bare: “Uhm hva???? Hva gjør vi nå??”  Vi visste at vi kun hadde en dans igjen før en bitteliten pause, så Sverre stakkar bet tennene sammen og dansa rumba. Etter rumbaen hadde vi rundt 4 minutter før vår solodans, så jeg løp rundt for å finne noen til å hjelpe oss. Vi fikk teipa sammen fingrene til Sverre, og gikk ut for vår siste solodans. Det var såååå gøy! Og deretter var det en fellesdans igjen. Og til tross for litt improvisasjon i forhold til å ikke ta Sverre så mye i den hånden, gikk det skikkelig bra! Vi er bare så fornøyde at jeg får ikke satt ord på det. For en opplevelse. Sjeldent det er så god stemning på konkurranser. Så takk til alle som bidro til det!!   BTW Vi har nå sjekka, og fingeren er heldigvis ikke brukket – bare forstuet, takk og pris!!

NM ble forresten sendt på TV og vi fikk være “programledere” for NM-veka sendingen – wæ! Skummelt og gøy på en gang. Vi hadde typ to min på å lære oss noen setninger og få lagt en liten intro. Så hvis du vil se dette ligger det ute på NRK. Over ser dere noen bilder fra innspillingen/når vi prøver å lære oss hva vi de vil vi skal gjøre haha!

 

Sendingen fra NRK der vi er “programledere” finner du HER. Vi er med helt i starten og fra 19:55 og utover.

Og sendingen fra standard NM finner du HER fra 42:00 og utover!

 

Kort oppsummert. En FANTASTISK helg!! Var hyggelig å se alle de andre danserne, det var god stemning hele dagen, og publikum og teamet vårt gav oss energi hele dagen lang!

 

Flere bilder fra NM kommer etterhvert!

 

Blogges snart,
-Ronja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg