NÅ MÅ JEG VÆRE KREATIV

Reklame | Nemus Lillestrøm

Som jeg fortalte dere tidligere var jeg i forrige uke på en sjekk hos kiropraktoren min Roger hos Nemus pga at kneet mitt har gjort vondt i de siste par ukene. I dag var jeg tilbake på undersøkelse og fikk dommen for tiden videre, og der er det både gode og dårlige nyheter. Den dårlige nyheten er at det ikke blir noe særlig trening denne uken, men den gode nyheten er at det mest sannsynlig går seg til av seg selv dersom jeg er flink til å ta det rolig denne uken.

Det er selvfølgelig kjedelig å ikke få trene skikkelig denne uken, men det betyr jo ikke at man ikke kan trene alternativt! Jeg skal bruke uken på å trene masse mage, rygg, armer og diverse andre øvelser som ikke gjør at jeg får vondt i kneet. Det gjelder bare å være kreativ med øvelser!

Jeg er naturligvis redd for å skade meg ettersom det påvirker dansingen og hverdagen min noe vanvittig, så når jeg får vondt tar jeg det på alvor og prøver å få sjekket det opp så fort som mulig slik at det ikke blir en større skade enn det eventuelt er. Man skal tross alt ha kroppen hele livet, også etter dansekarrieren! Vi er jo så heldige å ha Nemus Lillestrøm i ryggen, så det er ingen tvil om hvor jeg kan få hjelp.

Og hvis du er i tvil – ja, det kan sjekkes på Nemus. Det er så mange ganger jeg har tenkt litt sånn “hmm er dette egentlig et problem å ta til en kiropraktor?” Svaret er overraskende ofte ja. For å gi noen eksempler, jeg har fått hjelp av kiropraktorene på Nemus til blant annet:
1) Hodepine
2) Fett-putene under hælene mine…jepp..
3) Til å lage spesial såler for meg som har overpronasjon
4) Til å få bort smerter i brystet
5) Og det litt mer åpenbare som vonde knær, rygg, osv.
De kan og vet så mye rart! Og hvis en ikke kan, kan en annen på huset, eller de vet hvem de skal sende deg til. Jeg var der også etter at jeg ble påkjørt i fjor, for å undersøke nakken, så det er et sted jeg stoler på 100%.

Nå blir det som sagt dessverre en rolig uke, men det er deilig å vite at det ikke er noe alvorlig, og hvilke tiltak jeg bør gjøre frem til neste oppfølgingstime, som å ise ned, holde i lett bevegelse osv. Da føles det liksom trygt å gå tilbake i hverdagen. Jeg kjenner jo kroppen min vanvittig godt på grunn av denne idretten jeg driver med, også gjerne ting og tang som “normale” folk ikke hadde tenkt over, men for å kunne prestere 100% må liksom kroppen fungere optimalt.

Så, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet resten av uka sånn at kneet kan bli bra, og bruke tiden effektivt for å bli sterkere andre steder! Er du god til å finne alternativer når noe ikke går etter planen?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg