MY NEW YEAR´S RESOLUTIONS

Ja, jeg vet at det kanskje er litt sent å publisere mine “nyttårsforsett”,
men på en annen side er det aldri for sent å finne noe man vil bli bedre på/slutte med.
Gode avgjørelser kan gjøres når som helst! Men siden det fortsatt er tidlig 2019,
og så velger jeg å fortsatt kalle det nyttårsforsetter.
Jeg har litt forskjellige forsetter, så her kommer noen av de:

1) Dette høres kanskje litt rart ut, men mitt første forsett er å spre mer glede og kjærlighet!
I 2018 ble jeg bedre kjent med noen mennesker som alltid får meg i godt humør,
og det er fordi det er så flinke på nettopp det å spre glede. De er så hjelpsomme, flinke
til å gi komplementer, og så videre, og nettopp dette vil jeg bli flinkere på. Jeg vil bli
flinkere på å gi ros når noen gjør noe bra, jeg vil bli flinkere på å gi folk komplementer,
og jeg vil bli mer hjelpsom. Det høres kanskje litt vel enkelt ut, men det er faktisk ikke
noe alle gjør, langt ifra faktisk. Men på en annen side er det veldig enkelt å få til om
man bare har litt fokus på det! Skal så lite til for å gjøre noen sin dag litt bedre!

  2) Være mer miljøvennlig. Denne er litt vanskeligere om du spør meg… Men i år ønsker
jeg å gjøre enda flere grep enn i fjor, og det jeg skal ha spesielt mye vekt på er:
-Kaste mindre mat.
-Spise mer vegetar mat.
-Kildesortere ALT.
-Plukke opp søppel jeg ser ute.
-Bruke handlenett.
-Bruke bilen så økonomisk som mulig.
Jeg er ganske flinke på en del av dette, men i år vil jeg bli enda bedre! Vi har bare en
jordklode, så hvis absolutt alle hadde passa på seg selv og gjort punktene over tror jeg
så mye hadde vært gjort! Så mange små grep man kan endre i hverdagen, og det
er virkelig ikke så vanskelig, man må bare gidde!

3) Få full kontroll over økonomien.
Jeg vil ikke si at jeg har dårlig styr på økonomien nå, men jeg ønsker å bli enda flinkere
på å sette opp budsjetter og planer, slik at jeg bruker pengene mine på de tingene jeg
virkelig vil, og at jeg får satt av mer til diverse sparing.

4) Få et enda mer ryddig og organisert år!
Som noen av dere vet elsker jeg bøker, lister, og lignende, og jeg vil si jeg er en
ganske organisert person! Men det kan alltids gjøres forbedringer! Jeg tenkte å
komme med noen planleggings- og organiseringstips senere!

5) Siste forsett er rett og slett å ikke gi opp – samtidig som jeg skal høre på kroppen.
Tricky – yes! Jeg skal pushe meg selv hardere på trening enn før, samtidig som jeg
må lære meg at noen dager sier kroppen at den trenger hvile, og da skal jeg høre etter!
Dette gjør forhåpentligvis at jeg kan få maksimalt ut av treningene, fordi jeg har
overskudd. Dette tror jeg faktisk kan bli det vanskeligste forsettet å gjennomføre,
både fordi det er vanskelig å presse seg til det maksimale, og fordi det er enda
vanskeligere å si nei. Men alt kan jobbes med!

Dette var mine 5 største nyttårsforsetter som jeg kommer til å jobbe aktivt for å få til.
Noen blir lettere enn andre å gjennomføre, men jeg er veldig troen på at det å være
positivt innstilt samt rett og slett ha fokus på det.

Hva synes du om mine forsetter, og har du noen selv?

xoxo

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg