MINE MILJØTILTAK I 2020

Nytt år og nye muligheter. Jeg har mange mål for året som ligger foran meg, men et av dem er å bli enda mer miljøvennlig. Jeg har allerede en del ting jeg gjør, men det er alltid rom for forbedring og alltids flere ting man kan gjøre. Her er et par av de konkrete tiltakene jeg skal gjøre i år.

1. Bruke mindre plastikk ved å:
– Bruke handlenett, enda oftere enn jeg gjør.
– Kjøpe mindre flasker. Vi har blandt annet fått oss soda stream, så nå blir det definitivt mye midre flasker i hus.
– Pante alt, alltid – om det likevel skulle bli en flaske her og der.
– Ikke bruke plastposer på frukt og grønt i butikken.

2. Kaste mindre mat.

3. Plukke opp søppel.
– Jeg kaster aldri, aldri søppel ute! Og jeg blir direkte sjokka over folk som gjør det, for det er det jo desverre flere som gjør. Derfor har jeg som mål å plukke opp minst en bit søppel fra bakken hver eneste dag.

4. Spare mer strøm og vann.
Jeg har alltid vært flink å slukke lys i rom jeg ikke er i osv, samt til å ikke stå unødvendig lenge i dusjen osv, men det er alltids rom for forbedring!


5. Spise mindre kjøtt.
Spiser allerede svært lite rødt kjøtt, men jeg skal prøve å spise enda mer plantebasert i år. Mer frukt og grønt er bra for både lommebok og helsa!

Har du noen andre forslag til hva jeg kan gjøre for å bli mer miljøvennlig i 2020?
Og har du noen miljøtiltak for året?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg