MINE BESTE TIPS TIL MORSDAG

Reklame | Blivakker.no

Nå på søndag er det morsdag, og hva er vel ikke hyggeligere enn å gjøre litt stas på alle de fantastiske mammaene der ute?

I dag tenkte jeg å dele mine beste tips for å feire morsdag. Jeg skal dele gratis og billige alternativer, ettersom jeg synes det er litt unødvendig å bruke veldig mye penger, hvertfall for oss med “student”-økonomi. Det er jo så vanvittig mye man kan gjøre uten at et koster en formue. Man må for all del bruke mer penger om man har overskuddet og det er noe man vil, men i dag tar jeg for meg morsdag på budsjett!

1) Send en fin gratulasjonsmelding.
Det skal ikke nødvendigvis mer til enn det! Mange av oss bor ikke hjemme lenger, så vi får ikke fysisk gjort noe. Sett av litt tid, og skriv en melding der du forteller hvor mye du setter pris på mammaen din, kanskje et fint bilde av dere, og en gratulasjon!
Man kan også sende et kort i posten!

2) Lag en bildecollage / bildebok.
Enten en fysisk eller digital. Trenger ikke å koste noe! Samle sammen koslige bilder og lag en bildecollage, for eksempel med en gratulasjon på!

3) Lag en boks med lapper til diverse annledninger.
Skal forklare litt bedre, for denne synes jeg er såå fin.  Har laget dette både til mamma og noen venninner tildigere. Klipp opp noen lapper, og brett dem i to. På utsiden skriver du for eksempel “Åpnes når du er lei deg” “Åpnes når du trenger støtte” “Åpnes når du er glad” osv! Inni lappene skriver du da noen ord tilhørende. Eksempel: “Åpnes når du er lei deg” – så skriver du noen støttende ord, kanskje at vedkommende skal ringe deg, eller noen komplementer, eller motiverende ord.

 

4) Kjøp litt hudpleie / pleie produkter.
Hvis det er ting mammaer sjeldent tar seg tid til, er det å ta vare på seg selv. De er så opptatt av at alle andre skal ha det bra, men av og til glemmer de seg selv. Så hva med å gi dem en deilig ansiktsmaske, serum, fuktighetskrem eller lignende? Linker noen jeg vet mammaen min liker under:
Fuktighetskrem her (annonselenke) Øyemaske her (annonselenke) Andre forslag biooil HER (annonselenke, balsam HER (annonselenke) og diverse sminke HER. (annonselenke). Og hvis du vil kjøpe noen av disse produktene kan du bruke koden “RonjaFebruar” for 10% ekstra avslag!

5) Gjør noe hyggelig sammen.
Er dere samme sted i landet så tilbring litt ekstra tid sammen! Kanskje du skal lage middag til mammaen din for en gangs skyld, dra ut på cafe, eller kanskje arrangere filmkveld hjemme med litt ekstra snacks og kos! Dere kan også ha spa-kveld med gavene du har kjøpt.

6) Gi en hjemmelaget gave.
Kanskje du er god til å strikke, tegne, male, sy eller skrive dikt? Bruk dine talenter og gi en gave laget med kjærlighet.

Det viktigste av alt er ikke hva man gir, men at man gir en liten ekstra oppmerksomhet tenker jeg! Og om dere er så heldige å være samme sted – gi din tid – ingenting er så dyrebart som det! Det kan også være å ta en ekstra telefonsamtale eller skype samtale!

Håper dette gav deg noen gode tips til morsdagen!
Har du noen andre tips?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg