KJÆRESTETIPS I KARANTENE

Det å være innesperra sammen i uke etter uke kan gå selv de beste bestevenner på nervene! Og jeg tviler på at jeg kun snakker for meg selv når jeg sier at det er ganske heftig å være inne med én og samme person, HELE TIDEN. Misforstå meg rett, jeg digger å være med Sverre, jeg ser på ham som min aller beste venn! Vi er jo faktisk ganske så mye sammen til vanlig også ettersom vi både jobber, danser og bor sammen, men dette er å ta det enda et steg videre!

Det har for det meste gått helt strålende, men det skal også sies at vi har gått hverandre på nervene innimellom! Vi bor også i en ganske liten leilighet så det er liksom ikke så mye fysisk avstand man kan få her, men likevel går det stort sett ganske bra! Derfor tenkte jeg å gi dere noen tips som hjelper oss fra å gå hverandre totalt på nervene.

1) Ta deg tid til deg selv!
Jeg synes for eksempel det er helt magisk å ha et par timer alene om morgenen, så jeg pleier å stå opp et par timer før Sverre. Det er liksom en helt spesielt ro om morgenen, og det gir meg muligheten til å slappe av, ha litt “me time”, samtidig som jeg synes det er en fin tid å få unna litt skolearbeid for eksempel. Motivasjonen min dabber ofte litt av ila dagen, så det å jobbe helt opplagt,  med deilig dagslys inn vinduet – amazing!

2) Bytt på å gjøre arbeidsoppgaver hjemme! 
Bytt på å lage mat, rydde, vaske klær osv osv. Hvis begge er flinke til å ta iniativ og flinke til å gi komplementer til den som gjør det – så blir der mye morsommere! Trust me! Så, ta iniativ selv, og si takk om den andre bidrar, på den måten blir husarbeidet gjort og om man gjør ca like mye er det mye mindre sannsynlighet for at man irriterer seg over den andre.

3) Gjør ting alene også. 
For eksempel – dra på butikken alene, gå en tur alene, eller sett dere i forskjellige rom.

4) Si ifra!
Om noe plager deg, irriterer deg, osv – si ifra. Jepp dette kan være ubehagelig for alle og enhver, det kan til og med føre til krangel. Men som regel, om man sier ifra på en fin måte, så løser det seg som regel! Spør du meg er det, av erfaring, viktig å ta opp ting så fort som mulig sånn at man ikke går rundt å irriterer seg over ting over lang tid.

5) Gjør noe morsomt sammen!
Dette vil jo være individuelt for ethvert par, men noen forslag kan være: Se en serie sammen, tren sammen, lage mat sammen, spille et spill, eller lignende!

6) Overrask hverandre, eller gjør noe hyggelig for den andre!
Trenger ikke å være så vanskelig heller – for eksempel, i dag sto jeg opp litt ekstra tidlig, laget rundstykker og hadde kjøpt inn pålegg jeg visste Sverre liker ekstra godt. Resultat, Sverre ble overrasket, begge fikk en digg frokost, og det skapte en god start på dagen!
Andre forslag: Lage middag, rydde fint i leiligheten, kjøpe inn noe du vet din samboer liker osv!

7) Sett av tid til å pleie forholdet!
Hva med en massasje? Eller kanskje ta en skikkelig “prat” – når var sist dere gjorde det? Er så gøy å forville seg i en samtale om stort og smått, følelser, tanker om fremtiden, osv!

Disse tipsene gjelder selvsagt om man bor med noen som ikke er din kjæreste også. Både familie, venner og bekjente kan gå hverandre på nervene i en tid som dette når man praktisk talt er sammen 24/7 mange av oss. Jeg håper du og dine er trygge inne og holder dagene i gang! Bli inne, vi klarer dette sammen!

Del gjerne ditt beste karantene tips i kommentarene under!

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg