KARANTENE IGJEN

Hvem hadde trodd at karantene kunne være så travelt?

Jeg hadde egentlig både gledet og gruet meg litt til å være i karantene igjen. (Hvis noen lurer er det fordi vi var i Danmark å dansa EM forrige helg) Vi har riktignok allerede fått tilbake negativ prøve altså, men vi må likevel være i karantene. Det som er ganske fantastisk med å være i karantene er rett og slett at du MÅ være hjemme. Og ja, dette er både den store fordelen og ulempen. Fordelen med det er jo at man ikke trenger å gjøre noe et annet sted, og man kan strukturere dagene sine helt selv.

Personlig vil jeg påstå at jeg er ganske så strukturert, og jeg digger å ordne dagene mine selv. Jeg har både studier, jobb, trening og mer som skal og kan gjøres hjemmefra, så det er mer enn nok å gjøre, samtidig som jeg synes det er komfortabelt å gjøre alt hjemmefra. jeg lagde blant annet mitt eget bittelille hjemmekontor i fjor, og det blir veldig flittig brukt.

Selvfølgelig er det på en annen side slitsom å kun være hjemme, så vi prøver å lufte masse, gå turer, og holde oss aktive, trene osv, sånn at man ikke blir inaktiv, og går helt på veggen hjemme. Det som er fint med denne karantenen er at den har en ende innen veldig kort tid, så da er det bare å nyyyte dagene hjemme, og bruke dem godt.

Denne helgen skal brukes til å trene, gjøre ferdig litt jobb for skolen, jobbe med min egen bedrift, studere, ta bilder, blogge, og rett  og slett jobbe meg jevnt og trutt gjennom to-do listen. Jeg har funnet ut at jeg foretrekker å lage en to do liste for ca en uke av gangen, men å dele den opp dag for dag. Sånn at det ikke er mer enn man klarer på listen per dag. Jeg synes noe av det mest motiverende i verden er å krysse av ting på en liste, så det er viktig at man deler det opp nok til at man føler man ser enden.

I tillegg tror jeg det er veldig lurt å dele opp ting i delmål. Jeg har for eksempel et laaangt excel kurs som inngår i markedsføringsstudie mitt, men i stedet for å skrive “Fullføre Excel kurs” på to do listen har jeg skrevet opp “Fullføre 2 moduler på excel kurs” per dag. Mye lettere å motivere seg enn om man plutselig skal prøve å fullføre 13 moduler på en dag – synes i alle fall jeg!

Så det er mitt lille fredagstips til deg, lag deg delmål på veien mot de store målene!

Følg meg gjerne på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg