JULEKALENDER GUIDE

Reklame | Innlegget inneholder annonselenker

Jeg håper dere digger Julegave-guiden like mye som jeg er stolt av den! Har du enda ikke lest den finner du den HER. Den er stappa full av forslag til julegaver, samt noen tips og triks til å holde seg innenfor budsjett etc!

Jeg spurte dere på Instagram om dere pleier å ha julekalender, og mange svarte ja! Personlig elsker jeg julekalendere, og jeg synes det lyser opp hver en mørk morgen i desember. Jeg har vanvittig mange minner med julekalender opp gjennom min oppvekst, og har mange gode tips! Jeg vet jo også at julekalendere fort kan bli dyrt, så her skal jeg komme med forslag som er alt fra gratis til mer kostbare, sånn at det er noe som passer alle budsjett – og aldere! Here we go!

TIL BARNA
Da jeg var liten elsket jeg små lekedyr, og den kalenderen jeg faktisk husker aller best var det året mamma gav meg mange små lekedyr, ett nytt dyr hver dag. Hun hadde altså åpnet en pakke som inneholdt flere dyr, og pakket inn ett og ett. Jeg gledet meg såååå mye til å se når jeg hadde en full familie for eksempel. Poenget er, du kan fint kjøpe en pakke med flere ting i, åpne den, og dele den opp!

– Sjokoladekalender er en klassiker som aldri slår feil spør du meg. Det kan også gjøres veldig rimelig!
– Smågaver hver dag. Som en liten leke etc. Her kan du enten kjøpe og sette sammen selv, ellers kan du finne noen andre eksempler under:
-HER finner du en lego-friends-kalender.
-HER finner du en lego-city-kalender.

– Aktivitetskalender – en lapp med en ny hyggelig aktivitet dere skal gjøre hver dag.
Eksempler på aktiviteter:
-Bake pepperkaker
-Pynte treet
-Pynte til jul
-Kjøpe julebrus
-Bake
-Dra på julemarked
-Henge opp lys
-Se en julefilm
-Dra på kino
-Ake
-Stå på ski
-Dra på julegaveshopping
-Få besøk av noen venner
-Lage pepperkakehus

-Puslespill som deles opp i 24 pakker. SÅ man man pusle sammen litt og litt hver dag, og på julaften har man et komplett puslespill.
-HER finner du mange puslespill i alle størrelser!!

– Bok-kalender! Lese et nytt avsnitt hver dag av en julefortelling, eller få et nytt mysterium hver dag osv.
   -HER finner du “Stjernestøv – julekalenderbok”
(Fra NRK Super! Denne eventyrlige julekalenderboka boken har 24 spennende kalenderluker på forsiden. I tillegg følger det med en himmelhvelving-plakat hvor barna kan klistre på selvlysende klistremerker som følger med boka og press-ut- sider. Dette er en helt ny og annerledes julekalender, med press-ut- aktiviteter og spennende aktiviteter for hver dag fram mot jul.)

– HER finner du Pappa Pia Julekalender. (Med 24 små bøker leder Peppa og vennene de minste gjennom førjulststiden. Hver dag fortelles en liten morsom historie om Peppa, familien Gris og alle vennene. Etter 24 dager avsløres hele bakgrunnsbildet og dere kan endelig lese gullboken! Bøkene kan henges på treet i julen og kalenderen kan brukes på nytt år etter år!)

-HER finner du “Rampenissens julekalender”. (En underholdende fortelling i 24 deler om rampenissen og mange tips til rampestreker!)

-HER finner du “Seldas Julekalender fra naturens verden ” (En gøyal og annerledes julekalender om naturens og vinterens gåter. Bruk tiden før jul til kos og opplysning for hele familien! Boken er formet som en vakker julekalender. Hver side må sprettes opp for å finne svaret på dagens hemmelighet, og den er gjennomillustrert med tegninger som vil få hele familien i julestemning.)

 

TIL UNGDOMMEN, UNGE VOKSNE OG VOKSNE
Hva med å lage/gi en kalender til sine foreldre? Kanskje til en god venn? Kanskje ha en i kollektivet? Kanskje har du barn i tenårene? Eller større barn som også ønsker seg en kalender? Her kommer noen forslag.

-Sjokoladekalender – slår aldri feil her heller! Finnes jo i alle prisklasser! Kan gjøres rimelig, eller mer fancy, all up to you!

– Lag en kalender med 24 håndskrevne lapper! Lappene kan fylles med det du måtte ønske!
For eksempel:
-24 komplimenter
-24 gåter
-24 aktiviteter
-24 minner
-24 gamle bilder
-24 vitser
-24 oppskrifter
-24 tegninger
-24 linker til morsomme ting på nett
-24 dikt
-24 quotes
-24 tanker
-24 ting som gjør deg glad
-24 sangtips

-Puslespill delt i 24 deler. Like gøy til store og små! Du tar bare antall brikker delt på 24 og pakker det antallet inn i 24 poser. EN pose å pakke opp og pusle hver dag! Til slutt har man et helt puslespill.Du finner mange forskjellige puslespill HER.

-HER finner du en NYX sminkekalender.
-HER finner du en MAC sminkekalender.
-HER finner du en Pukka te-kalender. En ny pose te å nyte hver dag gjennom Desember. Du kan jo også lage din egen versjon om du har en del te hjemme. Du kan også sette sammen av både te, kaffe, og kakao poser for eksempel.
-HER finner du mange adventskalendere innenfor sminke og velvære-

TIL DEG SELV / TIL DEG&PARTNER 

-HER finner du Sinful sin klassiske julekalender.
-HER finner du SInful sin deluxe julekalender.

 

 

HUSK:
NR 1: Julekalender må ikke koste penger! (Se gratis-forslag over)
NR 2: Det er selvfølgelig lov å kjøpe/lage julekalender til seg selv!
NR 3: Man kan dele en julekalender, for eksempel spleise med en partner, at barna deler en, at du kan gi en til foreldrene dine på deling osv!
NR 4: Det er helt greit å ikke ha julekalender! Ikke noe must.

Personlig pleier jeg alltid å kjøpe meg en sjokoladekalender, og noen ganger noe mer. Jeg digger dessuten å lage kalendere, så det hender at jeg lager til Sverre.

Jeg håper uansett at denne lille guiden kan gjøre din jule-kalender.leting litt enklere!

Pleier du å ha julekalender?

 

-Ronja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg