INGENTING GIKK ETTER PLANEN

Hei, og god kveld alle sammen! I dag er første dag av vår roadtrip, og la meg si det sånn her, ingenting har gått etter planen! Dette er jo en tur vi har planlagt ganske lenge, og jeg må være såpass ærlig at jeg rett og slett planla en kjøretur i sol og fint vær, sånn ble det ikke. Det har stort sett hølja ned i hele dag, og i tillegg til dette har huden min gjort skikkelig opprør siste uken (her er jeg heldigvis i gang med å behandle det), og så kom det en ubuden gjest på veien, jepp, mensen bestemte seg for at i dag var en fin dag å komme på. Og så, kanskje det værste av alt…vi hadde skaffet oss en drone som vi gledet oss sååå vanvittig til å bruke og filme med på turen, men da vi skulle teste den i går viste det seg at den er defekt. Så utrolig kjedelig og skuffende!

Men, ingenting skulle få ødelegge vår roadtrip – nada! Vi pakka noen paraplyer, tok på en varm og god genser og la i vei. Og turen har vært super fin tross vær, vind og tekniske problemer. Vi stoppet litt mindre enn planlagt, så truen gikk ganske fort! Første stopp var ca 1000 meter over havet, Haugastøl. Der hadde vi en liten dopause, og tok noen bilder.

Det har faktisk vært utrolig mye flott, spesielt natur, å se på veien, og med litt god musikk fra høyttalerne har det vært riktig så kosli. Og vi har vært gjennom de fleste årstider, ja til og med vinter, bare se her:

Dette var riktignok over Hardangervidda, og ettersom det regnet så og si hele veien var det heldigvis ikke noe snø på veien i alle fall. Men etter et godt stykke med snø og regn kom vi frem til vårt første planlagte stopp: Vøringsfoss! Så utrolig vakkert, og høyt! Høydeskrekken slo mildt sagt inn og jeg skalv da jeg nærmet meg kanten, spesielt ettersom det både regnet og blåste. Men den utrolig vakre utsikten veide definitivt opp for været, og var verdt å trosse høydeskrekken for. Til og med Sverre ble litt mo i knærne på toppen der.
Her er det 300 meter rett ned! Vi nøt utsikten, og vi hadde tross alt både skiftetøy og varme i bilen, så vi gav litt blaffen i at vi ble gjennomvåte. Da vi kom tilbake i bilen var det av med sko, sokker og jakke, på med tøfler, og på med varmen! Og utrolig nok kom det blå himmel og sol rett etter vi kjørte derfra, så da tørket vi enda fortere.
Videre gikk turen til Eidfjord hvor vi faktisk hadde opplett og blå himmel en stund. Jeg kasta meg rundt og fikk på meg en sommerkjole, og resultatet ser dere under. Fjorden er jo bare så utrolig vakker, og om du befinner deg i Eidfjord en gang burde du ta deg turen opp til Kjeåsen. Vi tok ikke turen dit i dag, men jeg har vært der før med familien, og det er virkelig et sted “ingen skulle tru at nåkon kunne bu”. Det ligger rett og slett på en fjellhylle, der det også er mange hundre meter ned. Utrolig utsikt, og en ganske utrolig historie det er verdt å få med seg. Vi fant også en super koselig restaurant, så middagen ble i Eidfjord.
Nå er vi vel fremme på campingen hvor vi skal overnatte på en bitteliten, søt hytte! Dessverre ser det ikke ut som at hverken været, tekniske problemer eller mensen gir seg til i morgen, men jeg har ingen tvil om at det blir en flott tur likevel! Vi har jo godt selskap i hverandre, god musikk, en god og varm bil, og fantastisk natur å se på veien. Og på slutten av reisen er vi hjemme i fantastiske Haugesund!

Vil du følge reisen vår litt mer direkte legger jeg støtt og stadig ut på insta story. I tillegg kommer det en reisevlogg etterhvert!

Hva er det perfekte sommerværet for deg?

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg