HVORDAN REISE MED KUN HÅNDBAGASJE

Reklame | Blivakker

For oss som reiser mye er det mildt sagt mye pakking! Det er også mye som skal med, spesielt på dansekonkurranser, så vi tar vanligvis med oss én sende-koffert på deling. MEN, av og til (les ofte) koster bagasjen så mye, mye mer enn billettene, og vi bestemmer oss for å reise KUN med håndbagasje. Vi må jo se an hvor lenge vi skal være borte, hvor mye vi MÅ ha med osv, men vi har faktisk klart oss på tur en hel uke i Italia hvor vi skulle på både trening og konkurranse – så mye er mulig! Og her kommer noen tips:

Tips nummer 1
Lag pakkeliste, lag ALLTID pakkeliste. Da får du oversikt over hva du trenger, og også en oversikt over hva du kanskje faktisk kan droppe å ta med.

Tips nummer 2
Hvor mange dager skal du være borte? Har du mulighet til å vaske klær? Og deretter tenk, hva trenger du nytt av til HVER dag? Mest sannsynlig er svaret kun undertøy, og kanskje overdeler avhengig av hva man skal. Poenget er at du mest sannsynlig kan bruke samme buksen alle/mange dager. Jeg tar som regel med en-to underdeler, og noen flere overdeler.

Tips nummer 3
Hvor skal du bo? Skal du bo på hotell er sannsynligheten stor for at du ikke trenger å ta med deg dusjsåpe for eksempel, så det er lurt å sjekke opp hvilke ting (hårføner, håndkler, såpe etc) som er der du skal bo, for da slipper du å ta det med deg!

(Tipsene fortsetter under bildet)

Tips nummer 4
Ta alt du kan over i mindre reisestørrelse-beholdere. Jeg fikk med meg all dansesminke, hårgele og hårspray selv om alt måtte være under 100ml, og til sammen under 1L. Vi fylte riktignok opp en pose hver, men til sammen fikk vi to med alt.

Tips nummer 5
Prioriter. Det er rett og slett det viktigste. MÅ du ha det med deg? Still deg spørsmålet for hver ting du skal pakke.

Tips nummer 6
Sjekk målene som er tillatt på håndbagasjen, samt vekt. Dette kan nemlig variere fra selskap til selskap. Kjøp en liten koffertvekt som du alltid kan ha i kofferten. Sjekk vekta før du drar hjemmefra, så slipper du en ubehagelig overraskelse dersom de plutselig veier koffertene.

Tips til håndbagasjen:
– Reise-størrelse sett finner du for eksempel HER. (adlink)
– Perfume med på reisen? Vi bruker begge en sånn HER (adlink)
– Trenger du mot formodning en hårføner tar en sånn her (adlink) mindre plass i håndbagasjen!

Nå i høstferien skal vi til Litauen tirs-fredag og vi reiser kun med håndbagasje, hvor vi skal ha med dansesko x3, treningstøy til to grener, vanlig tøy, og toalettsaker etc, og gjerne mac, kamera osv. Jeg pakker det jeg MÅ ha med først, og veier, og dersom jeg har mer vekt å gå på så tar jeg med ting jeg har LYST å ha med.

Senere i oktober skal jeg til Haugesund og da flyr jeg faktisk med KUN den lille håndbagasjen man kan ha under setet foran, så ikke sånn i bagasjehyllen engang, men også det fungerer (for en helg) ved bruk av tipsene over.

Jeg håper noen av tipsene kommer til nytte neste gang du vil slippe å betale for koffert!
Har du noen flere gode tips, eller kommer du til å ta i bruk noen av de jeg postet?

-Ronja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg