HOW I CELEBRATED CHRISTMAS

Julen er en tid hvor jeg og min familie har ganske mange tradisjoner, så jeg tenkte jeg skulle dele
med dere hvordan en klassisk jul for meg ser ut!

For det første føler jeg ikke at det er skikkelig jul før jeg er hjemme i Haugesund!
Jeg pleier å reise hjem noen dager før jul sånn at jeg har et par dager på å gjøre eventuelle innkjøp
og levere gaver til et par venninner.

Når lille julaften er på dør pleier vi å feire hos den vi ikke feirer med på selve julaften.
Jeg har altså skilte foreldre så den ene dagen er vi med pappa og co, og den andre med mamma og co.
I år var vi hos pappa på lille julaften og der koste vi oss med god mat, film, konkurranser og litt gaver.

På selve julaften var vi hele 13 stykker, noe som er veldig vanlig for meg. Elsker å ha så mange fra familien samlet!
Det var en kveld full av herlig mat, gode samtaler, gaver og generelt mye kos. Og ikke nok med det,
men jula bare fortsetter med koselige stunder!  1.juledag drar vi alltid på middag og kaffe på gården i familien.
Nok en dag sammen med stor deler av familien.

Utover det varierer det litt hvor lenge jeg er hjemme, men jeg pleier å bli noen dager ut i romjula sånn
at jeg får tid til å treffe alle de fantastiske vennene mine som også er hjemme i jula. Jeg pleier å gå turer,
dra på besøk og generelt treffe så mange kjente som mulig. I år var jeg kun hjemme til 27. desember og hadde feber
alle dagene før jul..sååå jeg hadde bare sånn 2 dager til å treffe venner. Men heldigvis fikk jeg truffet en del av
mine fine venner, og kost meg sammen med dem.Jeg fikk gått en flott tur med Siri, hatt herlig besøk av
Lisa og vært på koselig filmkveld hos Haakon.

Og selv om jeg var litt syk har jeg hatt en super ferie! Det er faktisk (dessverre) nesten en tradisjon at
jeg blir syk også… Da fikk jeg i det minste slappa skikkelig godt av med serie, strikking, og mer!

Nå er jeg vel tilbake på østlandet og nyter siste del av ferien her sammen med Sverre og vennene mine her.
Allerede i morgen er det duket for nyttårsfest! Jeg gleder meg masse.

Har du noen spesielle juletradisjoner?

xoxo

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg