GØTEBORG “FORBANNELSEN”

Reklame | NEMUS Lillestrøm

Nå tenker du sikker bare..”hva..??”. Og det gjør helt ærlig jeg og hahah. Det er jo selvsagt ikke en forbannelse, men hjelpes man skulle nesten tro det ettersom det alltid skjer noe med meg på denne konkurransen!! Jeg tenkte jeg skulle fortelle om de tingene som har skjedd.

(Bilder tatt av Pål Bergstad – tusen takk!)

1) Denne er litt tricky å forklare, men skal gjøre mitt beste. Dette skjedde for noen år siden, vi skulle sette oss på tribunen, og da måtte vi enten gå helt rundt, eller liksom klatre over et lite “gjerde”. Vi tenkte vi bare skulle ta snarveien å hoppe over, men på toppen av gjerdet var det en metall plate, og kanten på den var skikkelig spiss! Du skjønner kanskje for dette leder:
Jeg klarte altså å hekte fast kneet i den plata. Auch! Med en gang trodde jeg bare jeg hadde skrapt meg, men etterhvert merka jeg at kneet på buksa var våt av blod, og da jeg sjekket var det en god cm med hakk ned i huden. Så der ble det et fint arr gitt.

2) Dette var forrige gang vi var der. Vi hadde dansa semifinalen i standard, og hadde akkurat starta på finalen, og der, helt plutselig, låser nakken min seg TOTALT. Typ jeg klarte omtrent ikke å snu hodet. Så den som dansa en finale basically uten å snu hodet, det var meg. Det var heldigvis ingenting farlig, men det var ikke så lenge etter jeg ble påkjørt, så jeg ble veldig redd. Heldigvis fikk jeg dratt til Nemus da jeg var tilbake i Norge, og der fikk jeg den hjelpen og veiledningen jeg trengte – takk og pris!

3) Dette skjedde altså denne gangen. Og denne gangen var det heldigvis langt mindre alvorlig en tidligere. Men det skjedde liekvel noe denne gangen også. Mine splitter nye sko, som jeg kun har brukt en gang tidligere, bestemte seg for å svikte. Midt under tangoen merka jeg at stroppen over foten min løsna. Jeg trodde først at den bare hadde hoppa ut eller noe (selv om det også hadde vært veldig rart), men neida, den “pinnen” i “spenna” som stroppen skal gjennom hadde jo liksom brekt gjennom og havna helt feil feil. Også litt vanskelig å forklare…. Men kort fortalt.. Viennes Waltz ble dansa uten stropp, og før slowfox og quickstep måtte jeg være kreativ og fikk på en måte laga en knute rundt spenna sånn at stroppen ble der haha.

 

Jeg håper jo at dette ikke vil fortsette haha, men må si jeg er forberedt på både det ene og det andre når jeg er i Gøteborg, av erfaring! Men til tross for at disse tingene skjer der nede er det et sted jeg liker godt å reise til. Fin by og fin konkurranse, we´ll be back!

Har du opplevd noe lignende?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg