GJØR JEG FOR LITE?

I dag var nok en dag med nydelig solskinn, og vi bestemte oss for å bruke litt tid ute. Resten av dagen har gått til skolearbeid for min del, og Sverre har vaska bilen. Deilig hva som er gjort, men er det kun jeg som føler at man aldri får gjort nok nå om dagen? Jeg er så vandt til å være ute av huset fra 08:00 til 22:00 at det å ha så mye tid hjemme føles veldig rart.

For meg er så så vanlig å være innom minimum 2 steder for å jobbe, i tillegg til trening og studier, hver dag – at det å plutselig ikke ha noe jobb og ingenting jeg skal rekke eller noe jeg må gjøre er helt merkelig. Jeg er heldigvis en person som elsker å planlegge, så jeg klarer å legge en plan for dagen. MEN jeg føler aldri at jeg gjør nok, kunne alltids gjort litt mer, vært litt mer effektiv, tilbragt litt mindre tid på sofaen osv.

I dag for eksempel, den eneste treningen vi har gjort er en tur – riktig nok gikk vi rundt 90 minutter i skog og mark og fikk kroppen godt i gang, men som toppidrettsutøver føler man aldri man har gjort nok. Men man må også vite når man trenger å roe ned litt. Jeg følte meg ikke helt topp i dag (nei – ikke noe corona på gang) men fortsatt ikke så dårlig at jeg ikke ville være helt uten aktivitet. Og frisk luft + lett aktivitet er aldri feil spør du meg!

Jeg tro det å være mer inne og mer i ro enn vanlig kan skape diverse ting som hodepine og trøtthet, så jeg synes det er såååå viktig å få inne både bevegelse og firsk luft. Er du i karantene/isolta og ikke kan gå ut i det hele tatt kan det hvertfall være lurt å åpne vinduene å få skifta ut lufta en gang iblandt!I morgen er planen å legge inn enda et par timer med lesing mot eksamen (som jeg ikke vet hvor eller når blir), samt at jeg vil legge inn en styrkeøkt. Og om været er som i dag må jeg også gå meg en tur også! Om det blir dansing får vi se an – jeg drar ikke noe sted om jeg ikke føler meg 100% nå om dagen, uansett årsak! Såpass forsiktig må man være tenker jeg.
Så, for å slippe følelsen av å ikke ha gjort nok skal jeg lage en to-do list som jeg skal følge i morgen, og her kommer den om noen trenger litt inspirasjon.
– Skolearbeid 3 timer
– Vaske en maskin med klær + henge opp
– Redigere ferdig + publisere vlog ( YAY!!)
– 1 time fysisk aktivitet
– Minimum 30 min frisk luft
– Og ikke minst – snappe for @hverdagschat heeeele dagen! Så følg meg gjerne der for å få å henge litt med meg.

Det er så lov å ta litt fortjent tid med ro, det er lov å chille max, alt er lov! Men for meg som er en veldig rastløs og ellers svært opptatt og aktiv sjel er det fort gjort å føle man ikke gjør nok.. Hva er dine følelser rundt dette?

Har du noen planer for morgendagen?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg