FREMME I EN BY JEG ALDRI HAR VÆRT I

Og den byen er Trondheim! Og der ser virkelig ut som en suuperfin by! Jeg har bare sett litt på flyturen og bussturen, samt rundt hotellet, men ut fra det jeg så i dag gleder jeg meg virkelig til å utforske byen på søndag. Men før den tid er det andre ting i fokus, nemlig morgendagens konkurranse!


Vi ankom Trondheim i 17 tiden, og har siden det spist middag, fikset 2 hårfristyrer, hengt opp kjoler og planlagt reise til hallen i morgen. Det er seriøst INGEN kollektive ruter til hallen i morgen. Når jeg søker sier google rett og slett at det ikke finnes noen ruter…Altså? Deeeet svir i lommeboken, for da må vi ta taxi… Det er heldigvis ikke langt med bil, og vi skal se om vi finner noen å dele turen med sånn at vi kan dele på utgiftene.

Jeg har som sagt fikset 2 hårfrisyrer, både mitt eget hår og Mari sitt. Under ser dere bilder av Mari sitt hår:

Tenker av og til over hvor “rar” sport sportsdansen virkelig er. Vi bruker timesvis på utseende, og har så mange forbredelser i tillegg til dansingen i seg selv. Jeg tror faktisk sportsdans er DEN sporten som har mest fokus på det. Det er jo noen flere sporter som har kjoler, sminke o.l. Men det er få som er så nøye. Det skal sitte godt, se fint ut, være jevnt, se fint ut nært, men også være synlig på andre siden av dansegulvet. Det er liksom ikke bare å sette det opp i en rufsete topp. Men det at vi er så opptatt av dette, er jo noe av detg som gjør sporten så vanvittig unik! Det blir liksom kunst og sport hånd i hånd.
Av og til skulle jeg ønske vi slapp alt det ekstra styret og bare fokuserte på dansingen. Men på en annen side er det noe av det som gjør at dansingen er ekstra gøy. Man får liksom utløp for enda flere kreative sider, og det synes jeg er så gøy.

Men det er tross alt dansingen, sporten, som er hoved fokus, så nå skal vi legge oss for å få nok søvn.

Jeg håper du har hatt en strålende fredag, og er du i Trondheim må du ta turen til Vikenåsen hallen i morgen!

God natt til alle dere fininger.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg