FIRST COMPETITION OF THE YEAR, AND WE ARE NOT THERE

Reklame | NEMUS Lillestrøm

Lang overskrift til dette innlegget gitt, men det forklarer jo godt hva jeg skal skrive om forhåpentligvis. På lørdag var den første norgesserien i år, og vi var jo da ikke med. Det føles egentlig skikkelig kjipt… Vi er et par som prøver å være med på så mye økonomien lar oss gjøre vanligvis, men denne gangen var det andre faktorer som gjorde at vi ikke kunne konkurrere.

Som dere kanskje har fått med dere fikk vi en veldig kjedelig beskjed i november, som var at Sverre har skadet lysken skikkelig, og dette ville ta flere måneder å gro… Dette var en forferdelig beskjed å få… Og på toppen av dette har Sverre slitt skikkelig mye med ryggen så dette er også under observasjon. Han skal på ny sjekk ang lysken nå i februar, så vi krysser alt vi har av fingre og tær for at han får klarsignal til å begynne å trene for fullt igjen! Vi har begynte jo å trene igjen etter juleferien, men det har for det meste vært veldig rolig trening for å ikke irritere eller skade lysken mer.

På toppen av alt intraff da ulykken min på tirsdag. Jeg stoppet for en fotgjenger, og noen sekunder senere (etter at forgjengeren var over veien heldigvis), smalt det en annen bil inn i bilen min bakfra. Jeg kommer meg heldigvis, og legene/kiropraktorene tror ikke det er noe veldig alvorlig! Men jeg har likevel treningsforbud og det har gått veldig utover hverdagen min allerede…

Vi får ofte høre at “det alltid er noe med dere”, eller at ” dere er alltid syke”, eller “dere er alltid skadet”…. Tror folk virkelig at vi ikke vet det selv? Tror noen at vi ønsker å ha det sånn her?
Ingen er mer frustrert over disse tingene enn oss…
Vi har ofret sååå mye for å i det hele tatt kunne holde på med dansingen slik vi gjør. Jeg har flyttet, vi bruker så godt som alle pengene vi har på dette, og vi ofrer det meste av vårt “normale og sosiale liv” for å satse dans. Derfor er det ekstra plagsomt, ekstra forferdelig, når sykdom, skader eller ulykker inntreffer. Men det er ikke noe vi råder helt over.

Jeg er kanskje den som er mest kjent for å “alltid være syk”. Og når folk kommenterer det kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt… ja det kan være irriterende for deg, men jeg skal love deg at det er enda mer irriterende for meg. For meg som alltid kler meg i ull, skjerf og votter når jeg skal ut. For meg som alltid går med ullsokker eller tøfler inne for å ikke bli kald på beina. For meg som med jevne mellomrom drar til legen for å sjekke om jeg mangler noe igjen.

Jeg hater å være syk. Og Sverre hater å være skadet. Vi hater å være syke, vi hater å være skadet. Vi tar så gode forhåndregler vi kan! Vi trener styrke for å unngå skader, og vi kler oss godt, og prøver å få i oss nødvendig næring for å holde oss friske.

Vi elsker å danse, og vi ønsker å fortsette å drive med det så lenge vi kan. Hvis vi ikke hadde det, hadde vi ikke orket å fortsette på tross av smerte, sykdom og store økonomiske belastninger – slik vi gjør nå.

Men vi må ta helsen på alvor, mer enn vi har gjort før. Og derfor har vi tatt det med ro i såpass mange uker. Vi klør etter å starte opp for fullt, og vi klør etter i å konkurrere igjen – men kaster vi oss tilbake i sirkuset for fort, kan vi risikere å bli ute enda lenger.

Hvis du føler for å kommentere hvor mye syke eller skadet vi er, ber jeg deg la være. Vi kjemper en kamp hver eneste dag med rehabilitering og smertelindring for å komme oss tilbake på dansegulvet så fort som mulig. Vi kan gjerne snakke om det, og vi kan gjerne diskutere det. Men det er stor forskjell på hvordan man sier ” Dere er så mye med dere.”
Noen sier det ut av medfølelse, og vil gjerne høre hvordan det går. Mens mange andre sier det på en oppgitt måte og “går videre”. Dette kan oppleves veldig sårende. Det siste jeg vil er at mine problemer skal påvirke noen andre, men til syvende og sist går de aller mest ut over meg og Sverre, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Det er et uttrykk som sier ” Everyone is fighting a battle you know nothing about, so be kind, always.” Og dette skulle jeg ønske flere tenkte over…

Vil dog ende med å si at de aller fleste er utrolig støttende, snille og gode med oss. Og vi takker alle som hjelper og støtter oss av hele vårt hjerte – støtten deres betyr alt!

xoxo

Så en liten takk:
Vi er utrolig heldige fordi vi har Nemus Lillestrøm som støtter oss og følger oss opp. Både Sverre sine skader og min. Uten dem vet vi faktisk ikke hva vi skulle gjort. Vi stoler på dem og deres ekspertise! De har hjulpet oss før, og vi er overbevist om at de kommer til å hjelpe oss igjen. Derfor hører vi på dem og deres anbefalinger ift treningsfri osv. Det er vanvittig betryggende å ha et helt team der oppe med så mange områder av ekspertise. Tusen hjertelig takk til Nemus Lillestrøm for deres støtte – det betgyr uendelig mye for oss!

5 kommentarer
    1. Hei på dere.
      Jeg føler så med dere.
      Det er ikke lett med negative kommentarer,men prøv så godt dere kan og overse sånt.
      Stol på dere selv og de som virkelig er rundt om dere❤️ Dere er de eneste som virkelig vet hva som skjer og hva dere går igjennom.
      Så mange som vrir og snurrer på alt og ja det er ikke noe hyggelig .
      Vi savnet dere der i helgen og ser virkelig frem til dere er på plass igjen. Hele og fine❤️
      Ta godt vare på helsen og bruk all tid det tar.
      Dere er sterke og kommer enda sterkere tilbake det er jeg helt sikker på.
      Masse god bedring til dere begge.
      Klem fra Sandrine og Tina

    2. Jeg vet at du hater å være syk
      Jeg vet at du gjør alt du kan for å holde deg skadefri og frisk
      Jeg vet at det første du tenkte på når du ble krasjet i, var at du ikke rakk treningen
      Jeg vet hvor mye arbeid du har hatt i etterkant av ulykken med forsikringsselskapet
      Jeg vet hvor redd du er for at skaden du fikk, skal gi deg varige mén
      Jeg vet hvor viktig det er for deg å være på trening
      Jeg vet at du står opp grytidlig for å rekke jobben, for så å gå til flere jobber, før du trener selv.
      Jeg vet at du kommer sent hjem
      Jeg vet at du ofte ikke får nok timer søvn
      Jeg vet at det er ingen som venter på deg hjemme med ferdig mat, eller nyvaskede klær
      Jeg vet at om du kommer trett hjem, så må du lage maten selv og vaske klærne dine.
      Jeg vet alt du har ofret for dette danselivet
      Jeg vet hvor hardt det er å klare seg økonomisk
      Jeg vet hvordan du fører budsjett og er nøye med at alt blir betalt.
      Jeg vet at dette er hardt arbeid
      Jeg vet at du elsker å danse, og at det er livet for deg
      Jeg vet at de som kommer med negative kommentarer ikke vet….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg