ER DU FORNØYD MED DIN JOBB?

Som dere kanskje vet er dansing en svært kostbar sport, og jeg jobber med et par forskjellige ting, på 3 forskjellige steder for å få ting til å gå rundt. Og selv om jeg skal være såpass ærlig at jeg skulle ønske jeg slapp å jobbe så mye og flere forskjellige steder, MEN med det sagt er jeg virkelig så heldig med de jobbene jeg faktisk har.

Min “hovedjobb” og det jeg satser aller mest på er jo karrieren min som utøvende sportsdanser, men ettersom dette ikke gir noen direkte inntekt (egentlig bare masse utgifter hehe), så tar jeg nå for meg de jobbene jeg faktisk tjener til livets opphold med.

Den ene jobben min er i administrasjonen og som vikar på ungdomsskole. Jeg føler meg virkelig så vanvittig heldig, fordi jeg jobber med en gjeng fantastiske mennesker! Og det å ha et så fint arbeidsmiljø er alfa omega for å trives på jobb for min del. Det kan være en stressende jobb, og jeg har fått et helt nytt syn på lærer-yrket og andre skolerelaterte yrker etter at jeg starta der for noen år tilbake. Tenk på hvor mange individer det er på en skole, hvor mange elever, som alle skal føle seg sett og hørt, og som alle skal ha god oppfølging. Så mange følelser, og så mange tanker, under samme tak. Man lærer så vanvittig mye om både seg selv, og om folk generelt. Og det kan svært være vanskelig  til tider, men det er da det gode felelsskapet blandt de ansatte er så viktig.

Min andre jobb er å undervise i dans, flere steder. Jeg underviser både små barn, skole barn/ungdom og evt også voksenkurs og brudevals. Her får jeg jo undervise i det jeg selv trener på hver dag, så det er veldig givende. Det kan også være veldig utfordrende til tider hehe, men som regel er det bare gøy! Det er forskjellige utfordringer litt avhengig av hvor gamle ungene er. Alt fra bråk og å ikke høre etter, til mye klaging eller at ungene ikke følger med. Men det som er helt fantastisk er at ungene opplever så mye mestringsglede som du får hjelpe dem med. De blir ivrige etter å lære mer, og du ser dem utvikle seg.

 

Jeg har andre jobber her og der opp gjennom årene der jeg ikke har trivdes godt i det hele tatt, så før man søker på en jobb tror jeg det er lurt å tenke over et par ting:
– Ønsker du å jobbe et sted der man omgås mange kunder daglig?
– Jobber man best sammen med andre eller vil man helst jobbe så mye individuelt som mulig?
– Vil man helst jobbe med mange mennesker eller få? Unge eller voksne?
– Vil man jobbe i en veldig aktiv/fysisk jobb eller en roligere jobb?

Her er det selvsagt mange andre spørsmål man også bør og kan stille seg selv, men for meg har disse også hjulpet veldig. Jeg har lenge visst at jeg ønsker å jobbe med folk, og at jeg ønsker en jobb som ikke er helt stillesittende. Så både jobben min med danseundervisning og skole går veldig fint hånd i hånd. Begge jobbene er steder der jeg får være sammen med andre og jobbe med folk, i tillegg er spesielt danseundervisningen aktiv, og vikarjobben er faktisk ikke særlig rolig den heller haha!

Og som sagt, jeg har hatt flere jobber gjennom årene, noen mer vellykka enn andre for min egen del, men jeg har lært mye om meg selv i absolutt alle. Og det er sjelden den første jobben man får som er drømmejobben. Mitt tips til deg er å prøve å se det positive i jobben du har. Men om du trives dårlig, se etter noe nytt!! Du SKAL trives i jobben din – det mener hvertfall jeg. Det blir for dumt å tilbringe så mye tid et sted du ikke trives!

Fortell meg gjerne i kommentarene om hvor du jobber!

 

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg