ENDRING I PLANENE

Som jeg skrev på fredag hadde jeg ganske mange planer for helgen. På fredag skulle jeg gjennomføre en rekke styrkeøvelser hjemme samt levere inn en oppgave. Det fikk jeg heldigvis gjort! Veldig fornøyd. Jeg hadde jo laget meg litt av en liste med øvelser som jeg skulle rekke ila dagen og la nok listen litt høyt med tanke på at det skulle være en relativt rolig dag, men men angrer gjør jeg ikke!

Jeg fikk virkelig kjørt både armer og bein faktisk, så selv det å ta en øvelse her og en øvelse der kan gjøre deg støl og god! En annen ting man kan gjøre om man har travle dagen er å lage en liste med øvelser for en hel uke og gjøre noen her og der og krysse av etterhvert. Anbefaler øvelser som er sykt enkle å gjennomføre uten utstyr eller plass, jo mer det kreves jo mer motivasjon kreves. Her kommer noen få forslag til øvelser:

– Stjernehopp / Jumping jacks
– Knebøy / Squats
– Armene ut til siden i 2 min
– Spark / Leg raises. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men det å stå oppreist og rett og slett sparke bak, til siden og fremover, og bremse på vei ned.
– Biceps curl med vekt. Vekten kan være flasker med vann for eksempel.
– Tåhev
– Utfall

I dag har vi også fulgt planen ganske så bra! Vi har gjennomført en time med skikkelig hard kondisjonsøkt, i tillegg til en danseøkt i latin. På toppen av dette har jeg også sett et webinar, skrevet 2 kapittelsammendrag og laget 3 tiktok videoer (det var riktignok aldri planen, men anbefaler dere å sjekke dem ut!). Kondisjonsøkta var via skype sammen med dansere fra flere land, og var en god blanding av dynamisk styrke og utholdenhetsøvelser. Noen av øvelsene i økta var jump squats, spurt på stedet, stjernehopp og mye annet. Når man gjør dette lenge, fort og etter hverandre skal jeg love deg man blir kjørt! På danseøkten ble det rumba, der vi fikk øvd både litt teknisk og fikset litt på noe koreografisk.

I morgen blir derimot planen litt annerledes enn den originale planen. Egentlig hadde vi planlagt en danseøkt som dagens trening, men ettersom det er meldt så fint vær bestemte vi oss for å heller ta en tur ute som morgendagens økt. Det kommer til å blir travlere og travlere fremover så vi prøver å nyte dagene litt ekstra når vi kan. Så det kommer til å bli webinarer, skriving av kapittelsammendrag og en del tid på mitt lille hjemmekontor, men brutt opp av en forhåpentligvis lang og fin tur ute. I morgen skal jeg også snappe for @influenserne, så følg gjerne med meg der!

Hva har du gjort så langt denne helgen?

xoxo

2 kommentarer
    1. Jeg kom meg også ut i går. Deilig når det er så fint vær, og blir ikke mye i uka for min del. Hjemmekontoret krever mye sofasliting så det er viktig med litt luft i helgene 🙂 Håper du får en fin tur i dag, og ikke for mye jobbing 🙂 Litt trening er greit 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg