EN DAG I MITT LIV FØR VS ETTER CORONA TIDER

  1. Ja, hva skal man si? Dagene mine er mer eller mindre snudd på hodet i forhold sånn de pleier å være, ettersom jeg vanligvis er ute av huset fra rundt 08:00 til 22:00 hver eneste dag, mens jeg nå er hjemme nesten hele dagen. Uansett, jeg ble nylig spurt om jeg kunne dele en typisk dag for meg i detalj, og da fikk jeg ideen om å gjøre det, samtidig som jeg sammenligner det med en vanlig dag! En “vanlig dag” vil stå i kursiv, mens en dag nå i “corona tider” vil stå i fet skrift.

07:15: Dette er tidspunktet jeg vanligvis har alarmen på, fikser eventuelle ting som har dukket opp på jobb, og starter dagen! Deretter pakker jeg ferdig baggen med danseklær, mac, bøker o.l og kjører avgårde til jobb rundt klokken 08:00.
10:00 Nå om dagen må jeg desverre innrømme at jeg sjelden er oppe før klokken 10, av og til senere!

08:30 – 14:00
Vanligvis er jeg på jobb på ungdomsskolen på denne tiden. Lengden på arbeidsdagen varierer, men ofte blir det full dag.
Når jeg endelig har stått opp bruker jeg som regel tiden til skolearbeid, altså med mine studier, og eventuelt andre oppgaver som regnskap, svare på mailer eller andre typiske “kontor” oppgaver hvis jeg kan kalle det det.
I løpet av denne tiden spiser jeg også en sen frokost, helst en stor porsjon havregrøt, mager kesam med bær eller skyr.

14:00 – 17:00
Dette er tid for å få i seg litt mat, og komme seg fra en jobb til neste. Enten videre til SFO, eller ned til dansestudioet vårt LSKdans.
Nå om dagen er det som regel den tiden som går til trening. Vi varierer med dansetrening, styrketrening, kondisjonstrening, eller flere av dem. Av og til tar vi en helt rolig dag med kun en tur eller ikke noe i det hele tatt.

17:00 – 19:00
På en vanlig dag er vi godt i gang med å undervise, for eksempel barnekurs på LSKdans!
Nå for tiden er dette tiden for dusj, middag, og litt avslapning! Også eventuelt litt huslige oppgaver hjemme som klesvask, oppvask mm.


19:00 – 21:00
En vanlig dag er dette kjernetiden for vår egen trening! Her har vi felles trening, finaletrening osv mange dager i uken.
Om dagen er dette “prime-time” for, kveldskos foran Tven med pepsi max i glasset, tid for blogging, scrolling på instagram og tvserier! Og om noe på dagens to-do list gjenstår så er det her det må gjøres.

21:00 – 24:00
Det som er veldig rart er at dette faktisk vanligvis er tiden vi spiser middag, vasker klær, dusjer osv! Alt som må gjøres hjemme må gjøres på denne tiden av døgnet, før vi helst skal komme oss i seng til en ok tid.
Nå er dette tid for avslapning, samt planlegging av dagen etter! Jeg er tross alt en litt rastløs og travel sjel så jeg har, tross karantene, en hel ting ting som må gjøres ila en dag. Derfor setter jeg alltid av tid til planlegging og skriving av to-do lister! Hjelper meg gjennom dagen.

Har dine dager forandret seg mye nå i det siste?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg