EM I 10DANS

Reklame | Nemus lillestrøm // Miss Nailed It // Siren Lashes

EM 2020 er over, og for en reise det har vært. Siden februar i år har det ikke vært en eneste dansekonkurranse, og plutselig for ca 7 uker siden fikk vi beskjeden – Det blir EM i 10dans, i Aarhus, og dere er tatt ut. Vi hadde riktignok trent hele veien, men nå gjaldt det å mobilisere å komme i gang med en skikkelig oppkjøring. Vi er sååå takknemlige for vårt fantastisk team!!! LSKdans har laget et fantastisk opplegg til oss, og i tillegg har vi jo så mange gode venner, andre dansere, sponsorer og familie som har backet og støttet oss hele veien.


Herregud vi har jobba. Vi har hatt finaletrening etter finaletrening, vi har laget to kjoler, vi har jobbet ved siden av for å tjene nok penger og vi har tilbragt mange timer i studio. Veien har ikke vært uten humper heller. Ila disse 7 ukene har vi hatt et kne som har krangla – heldigvis fikk jeg hjelp fra både NEMUS Lillestrøm og Olympiatoppen, og kneet var ikke no hinder under konkurransen!
Det har også vært en del stress, mye svette, litt blod, og også tårer. Vi har gledet oss så vanvittig til dette mesterskapet.
Etter ca 7 uker med oppkjøring følte vi oss så klare vi kunne bli, og vi var så gira på å vise hva vi kan! Både dansen, hår, og sminke var øvd på på forhånd, og det var svært få utfordringer rundt dette – takk og pris, jeg var faktisk ganske så fornøyd om jeg så får si det selv!! Dessuten følte jeg meg så fin med nye negler fra @Miss.nailed.it + Miss Rockin Diamond + med helt nye vipper fra SirenLashes! Sminken satt som støpt hele dagen lang uten noen “touch ups”, så jeg tenke å dele minne hemmeligheter med dere rundt dette i et et eget innlegg.

På en side var det som om vi ikke hadde forlatt konkurransegulvet, jeg følte meg liksom hjemme og var ikke mer nervøs enn normalt. Bare sånn god nervøs!! Vi varmet opp, og gikk ut på gulvet og gjorde vårt beste. Jeg koste meg så mye, og følte v i fikk til masse. Alltid noe man skulle ønske man fikk enda bedre til, men var likevel ganske fornøyd. Både i standard og latin.

Vi danset kvartfinalen i både standard og latin, og så var det bare å vente i spenning…. Så hang de opp listen over hvem som hadde gått videre til semifinalen, vårt store hårete mål. Vi var ikke på listen over topp 12. Skuffelsen var der, men håpet om at vi var nære målet hang fortsatt i luften mens vi ventet på vår endelige plassering. Desverre ble skuffelsen ytterlige da vi fikk se at vi desverre ikka var nære å komme inn i semi, snarere tvert imot. Hodet og kroppen får liksom en reaksjon, som er i gå litt inn i seg selv for min del. Man begynner å tenke over, hva kunne jeg gjort annerledes? Hva om jeg kunne gjort det igjen? Osv. Jeg følte meg egentlig mest “tafatt” og litt usikker på hva neste steg burde være. Hva skal vi gjøre annerledes fremover for å komme oss dit vi vil være på resultatlistene? Skulle ønske jeg kunne få en personlig tilbakemelding fra alle dommerne!
Tusen takk til Ingelis Ørum for alle disse flotte bildene!!! 

Jeg synes det vanskeligste er å svare på hvordan det gikk. Jo, nei, altså. Det gikk både bra og dårlig! Vi fikk til masse bra dansemessig, så det gikk bra. Men resultatet ble dårlig, vi ble nummer 21, noe vi er veldig skuffet over. Samtidig må vi huske på at vi har kvalifisert oss til et EM og at det kun er samlet det beste paret fra hvert land i en slik konkurranse. Men vi vil så mye mer. Dansen betyr så innmari mye. Så det ar vi blir veldig skuffet over sånne resultater ser jeg på som en god ting! Hadde det ikke vært store følelser involvert hadde det ikke betydd nok.

Jeg har så lyst å gjøre trenerne våre stolte, jeg har så lyst å gjøre Norge stolte, og ikke minst meg selv, Sverre og menneskene rundt oss. Så det er vondt å komme hjem med skuffende resultater. Men vi har stått i stormen før, og nå gjelder det å igjen mobilisere å se fremover. Hva gikk bra på EM? Hva skal vi gjøre mer av fremover, og hva må vi kutte ut/gjøre mindre av?

Vi er i alle fall vanvittig glade for å være i gang med konkurranser igjen, og håper så inderlig at vi får konkurrert mye i høst. Vi gir oss ikke, og vi er klare for å jobbe videre. Tusen hjertelig takk for alle gode meldinger, alle fine kommentarer, alle støttende ord, alle komplimenter, alle som gav oss en tilbakemelding på dansingen under EM, og alle som hjelper og støtter oss på veien på alle måter – we love you!!!

xoxo

2 kommentarer
    1. Sett det på spissen: det er kun 20 par i Europa som er bedre enn dere.
      Jeg skjønner at ambisjonene var enda høyere, men det er all grunn til å være stolte av det dere oppnådde!
      Lykke til videre i satsingen, måtte neste gang bli ennå bedre!

      1. Veldig hyggelig at du ser det sånn! 😀
        Ja i denne konkurransen var det 20 par som var bedre.

        Tusen hjertelig takk for det, det skal vi jobbe for!

        Ha en strålende dag videre, og tusen takk for kommentaren.

        Hilsen Ronja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg