DUBAI // DAG 1

Fra minus 10 grader til pluss 25 på litt over 6 timer. Sååååå fantastisk! Her er det jo virkelig sommer vær. (Hvertfall for en som kommer fra Norge!)

Flyturen var ganske slitsom pga at jeg ikke fikk sove noe særlig. Jeg prøvde å sove ved å lene meg på bordet mitt, men han satt foran meg fikk det plutselig for seg å sette seg brått bakover sånn at jeg fikk seteryggen rett i nesa – aka jeg ble rimelig våken. Men men – jeg fikk sovet et par timer på flyet og et par timer da vi kom frem til hotellet, så nå føler jeg meg ovenpå igjen.


Etter noen timer soving og en dusj på hotellet var vi klare for å utforske litt! Vi bestemte oss til å dra til Dubai Mall som vi hadde hørt så mye om. På veien dit var vi begge klistra til taxi vinduene, for det var så mye vakkert! Så utrolig mange flott bygninger… Og det andre som møtte oss var så mange hyggelige mennesker. Alle vi har møtt på har vært så hyggelige, hjelpsomme og snille. Dessuten har vi enda til gode å møte noen som ikke snakker engelsk – herlig!

Vi har egentlig tilbragt stort sett hele dagen på senteret, det er jo så vanvittig stort. Vi var der i mange mange timer og vi kom ikke gjennom hele senteret. Det dukket opp nye gater og butikker hele tiden. Men heldigvis var det også muligheter for å ta seg noen herlige pauser ute. Vi satt oss ute for å spise to ganger, og ettersom vi har gått over 13 000 skritt i dag var det deilig å sette ned innimellom.

Det er altså sååå mye jeg har lyst å gjøre her – men ettersom vi kun har en dag til her med tid til sightseeing, og et rimelig stramt budsjett må vi prioritere. Foreløpig er planene for i morgen å dra i svømmebassenget og deretter å dra ut en tur, akkurat hvor gjenstår å bestemme! Vi har egentlig så vanvittig lyst å dra til ørkenen, men det ser ut som det blir for dyrt desverre. Men er ikke redd for at dagen ikke blir innholdsrik nok likevel!

Har du vært i Dubai?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg