DRO TILBAKE I TID

Hvis det er en ting jeg elsker å gjøre på fritiden så er det å gå på sightseeing. Gårsdagen gav oss et aldeles nydelig vær, og min kjære søster Marianne og jeg dro avgårde til Bygdøy folkemuseum for å oppleve fortiden. For dere som ikke har vært der er det en stor flott park med masse utstillinger fra mange forskjellige tidsrom, epoker og steder. Det er så mye kult der og det føles ut som man har reist tilbake i tid.

Altså hvor kult er ikke dette stedet? Vi koste oss i alle fall max og suste rundt på museumet i noen timer. Kunne liksom ikke bli mer perfekt ettersom vi hadde strålende sol, ingen tidsplan å overholde, og ingen andre enn oss selv å ta hensyn til. Godt er det da at vi begge er litt overinteressert i museum o.l  – så gøy!

Det er både tillagde “byer”, samt mer klassiske museum utstillinger. Men det at man fysisk kan vandre rundt ute i forskjellieg epoker gjør opplevelsen litt mer levende spør du meg. Definitivt et sted jeg gjerne drar tilbake til!

Jeg elsker å ha Marianne bare en togtur unna. Det er jo ikke så ofte jeg har tid til å tilbringe en hel dag i Oslo, men når det passer for oss begge er hun aldri vond å be! En helt super duper dag ble det i alle fall, og jeg gleder meg allerede til neste søster-date!

Nå har jeg faktisk kommet meg helt hjem til Haugesund, og her skal jeg bli ut uken. Både Sverre og jeg er hjemme og gleder oss til å ta noen dager ferie fra dagliglivet. Vi skal trene litt alternativt, men vi skal også slappe godt av, feire min 23 års dag med min familie, og gjøre litt forskjellig gøy.

Disse fine dagene hjemme startet med at vi landa i et skikkelig uvær og bel seriøst kliss gjennomvåte av å gå fra flyplassen til bilen! Jeg ble helt gjennomfrossen og hoppet rett i et varmt bad da jeg kom hjem (badekar er på ønskelisten hjemme!!). Nå fortsetter dagen med å besøke deler av familien i kveld, og så ruller nok dagene avgårde. Jeg deler selvfølgelig resten av vinterferien med dere, så det er bare å henge på de kommende dagene.

Hva er dine planer for resten av uken?

 

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg