DETTE SKAL VI GJØRE I KARANTENE + TIPS TIL DEG!

Som for resten av Norge blir hverdagen vår ganske annerledes fremover. Som jeg skrev i går kommer dette til å gå veldig ut over vår økonomi, men ikke minst også ut over rutinene våre og dansekarrieren vår. En ting er at vi ikke får tjene penger, men vi får ikke trent som vanlig lenger heller. Det er jo ingen problem å holde seg i fysisk god form selv om gruppetreninger er avlyst og treningssentre er stengt, men det er ikke bare bare å trene dans om vi ikke får gå i studio. Man kan selvsagt få gjort masse, men ikke trene som normalt. Vi må jo bare være kreative og tenke positivt! Alle er tross alt i samme situasjon, og det tvinger oss til å endre måten vi gjør ting på.

Vi skal ærlig innrømme at vi er litt stressa og usikre, men samtidig er vi folk som er kreative og i utgangspunktet posititve. Enn så lenge er vi ganske avventende. Vi kommer til å putte oss selv mer eller mindre i karantene i form av at vi kommer til å unngå store samlinger av mennesker, som vi nå alle har fått oppfordringer til å gjøre, og holder oss mest mulig hjemme. Vi er ikke egentlig satt i karantene, ettersom vi ikke har vært utsatt for noen smitte, men vi ønsker jo også å unngå dette, og det gjør vi med å holde oss så mye hjemme som mulig, aka “frivillig karantene” om jeg kan kalle det det. Dette både for å beskytte oss selv og de vi, og noen andre er glad i. Men det vi er veldig opptatt av er å prøve å innføre noen rutiner.

Det å sitte i karantene, eller ikke minst isolat kan jo gjøre at man blir helt tullerusk, så for min del er det så viktig å ha litt struktur på dagene. Jeg må ærlig innrømme at de rutinene er langt ifra innført eller planlagt, men målet er å sette av x timer til skolearbeid, x tider til trening osv, sånn at dagene får både plan og mening.

Noen tips til dere, og meg selv:

1) Hold rutinene for å stå opp litt tidlig.
Mitt mål er å stå opp rundt 9 hver dag, da får jeg sove litt lenger, men sover ikke bort dagen som det kan være fort gjort å gjøre for en sjel som elsker å sove!

2) Sett opp en tidsplan for dagen eller uken, et eksempel:
09-10 Frokost, lag en to-do list for dagen
10-12 Skole
12-15 Jobb
15-16 Fri
16-18 Trening/være i aktivitet
18 – Fritid

3) Ta deg tid til å dyrke noen hobbyer! Eller lær deg noe nytt.
Blir det mye tid inne fremover er det greit å ha noe å gjøre forutenom jobb. Jeg ser på dette som en gyllen mulighet for å skrive mer! I tillegg kommer jeg nok til å ta enda mer bilder og forhåpentligvis filme enda flere vlogger. Har jo en halv million ting jeg har lyst å holde på med, så vipps driver jeg med et eller annet rart. Kanskje jeg for eksempel ENDELIG får tid til å sy og fikse på noen ødelagte klær jeg vil reparere.

4) Bruk annledningen på å få organisert hjemme.
Dette skal i alle fall jeg! Her kan sånn ca alt av organisering og rydding bli bedre, så kanskje jeg for en gangs skyld har tid til å gå gjennom alt litt skikkelig. Nå får vi nå se hvor lenge dette varer, men om vi blir stuck hjemme lenge så er det i alle fall håp for å få litt mer orden i sysakene.

Stay safe, ta hensyn til hverandre, og følg alle regler og restriksjoner! Sammen klarer vi dette.

Har du noen planer for hjemmeperioden fremover?
xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg