CORONA SETTER DANSEN PÅ PAUSE

Vi kan jo mildt sagt si at turen til Italia neste uke ikke går som planlagt… utbruddet av corona gjør det helt umulig for oss å reise noe sted, i tillegg til at alle store arrangementer og konkurranser blir avlyst fremover. Det setter rett og slett en ganske stor pause  på dansekarrieren vår ettersom store deler av det å være danser innebærer å reise rundt for å trene og konkurrere.

Nå må vi bare følge med fremover, og høre på de anbefalingene som blir gitt! Det siste vi vil er jo å bli smitta eller å bli sittende i karantene, så vi kommer til å holde oss hjemme i Norge, uten å reise noe sted frem til andre anbefalinger blir gitt. Det er så utrolig kjedelig at alt blir avlyst, men samtidig er det jo selvsagt helsa først, og prøve å stoppe smitten.

Jeg er jo en som er generelt litt utsatt for sykdom tydeligvis, og har gjennom årene vært riktig så uheldig å fått både det ene og det andre ganske heftig. På grunn av dette tar jeg også forhåndregler for dette året rundt. Det som irriterer meg litt er på en måte at folk ikke tar ting som håndvask, eller å hoste i armkroken seriøst før noe sånn som dette bryter ut. Folk kommer syke både på jobb, trening og sosiale aktiviteter, og er ikke flinke til å holde avstand. Har også opplevd at folk kommer å klemme meg, for å så si at de føler seg dårlige etc. DA blir jeg mildt sagt irritert.


Mange er heldige å har et veldig godt imunforsvar, men jeg synes det er viktig å tenke på at selv om dette, eller andre ting, kanskje ikke rammer deg hardt, kan du være den som bringer det med deg og smitter noen som er svakere. Det er så enkelt! Vask hender grundig og ofte, hold deg hjemme eller i avstand fra folk om du føler deg dårlig, og ta litt hensyn. IKKE kom å klem meg om du føler deg dårlig. Blir for eksempel jeg syk kan jeg hverken trene eller undervise! Og dette kan gå hardt ut over både min økonomi ettersom store deler av inntekten min er innleid vikaroppdrag, og at dansingen blir satt på pause.

På vegne av meg selv, og alle som er lett mottakelige – vær så snill å tenke deg om. Det skal så lite til. 1) Vaksiner deg (følg barnevaksineringsprogrammet) 2) ta påfyll av vaksinene etter ca 10 år 3)Ha god personlig hygiene 4)Ta gode forhåndsregler og gode valg om du føler deg syk.  På denne måten hjelper vi alle dem som ikke tåler vaksinene, eller de som har svake imunforsvar. Sammen er vi sterkere, og vi må være friske for å gi de svakeste de beste mulighetene.

Har corona påvirket ditt liv på noen måte?
xoxo

2 kommentarer
    1. Skjønner det blir veldig rart for deg som må holde deg hjemme. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før det gjelder flere. Er nok en del arbeidsplasser som må ta se “fri” en stund også. Foreløpig går jeg på jobb, og håper egentlig å holde på en stund også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg