BLIR BEDRE OG BEDRE

Reklame | Oppgrader ditt liv

God kveld dere! I går hadde jeg en skikkelig fin time med min coach, Rita, som jeg kjenner gjennom vår snapchat gruppe @hverdagschat. Vi har hatt et par samtaler nå, og alle har vært veldig fine og lærerike, men følte at den i går var ekstra fin og bra. Og med det mener jeg rett og slett at det var den samtalen jeg følte at mest “løsna”. Dette er en prosess, både mellom meg og Rita, men mens inni meg selv, hodet og kroppen min.

Rita skaper en trygg grunn til å prate på, og det er helt merkelig hvor mange tanker, følelser, ting og tang som dukker opp og fosser ut når hun spør meg om ting. Plutselig hadde man litt mer på hjertet enn det man tenkte at man hadde! Vi har pratet om litt forskjellige ting hver time, nemlig det jeg måtte ha behov for å snakke om, samtidig som at det er en fin og rød tråd gjennom alle timene. Det som er veldig fint er at jeg kan bare kaste ut tanker, følelser og alt det måtte være, og så holder Rita i trådene, samler, det og dykker dypere ned i det. Derfor føler jeg at jeg hverken trenger komme forberedt til timen eller huske på ting, alt faller liksom på plass etterhvert av seg selv.

Jeg har også fått noen øvelser i timene, og vi kan kalle dem en slags lekse fra gang til gang. Disse øvelsene er veldig fine å gjøre i hverdagen og “tvinger” meg litt til å roe ned og kjenne etter hva kroppen og hodet sier, noe jeg synes er veldig veldig fint. Jeg har for eksempel alltid trodd at meditasjon var noe som trengte en del tid, at man måtte finne frem en matte, sette beina i kryss og ha det helt stille og rolig, og det har liksom ikke vært noe jeg har følt at jeg har klart å implementere i hverdagen uansett hvor fint det høres ut. Så når Rita gav med noen nærværs-øvelser skal jeg innrømme at jeg først var litt skeptisk, men jeg synes det har vært så fint!

Vil egentlig bare runde av med å si at det har vært så fint, og fint inkluderer både de gode, triste og vanskelige samtalene. Bare så godt å bare prate ut. Så om du sitter inne og kjenner på det samme vil jeg anbefale deg å ta kontakt med noen. Dette kan være helsesøster på skolen, fastlegen din, psykolog, eller en coach som Rita. Jeg har jo hatt møter med henne via zoom i denne tiden, så om man ikke har mulighet til å reise noe sted er det et helt supert alternativ!

 

Om du vil ha en gratis time med Rita kan du trykke HER.

Ønsker deg en god natt!

Følg meg på:
Instagram her
Facebook her
Tiktok: @ronjaostensvik
Snapchat:
@hverdagschat (onsdager)
xoxo

6 kommentarer
    1. Tusen takk fineste ❤ Det er mye som løses i et rom der alt kan få plass, og hvor alt kan få lov til være greit. Det gjør det lettere å finne ut av hva som er sant for seg, og retningen videre.

    2. Det høres ut som et fint “rom”. Uansett hvor det er. Fysisk eller digitalt. Et rom hvor man kan få ut det man vil og få nøstet litt 🙂 Bra du har en så fin coach 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg