BACKSTAGE PÅ “SKAL VI DANSE”

I går var en annerledes lørdag kan man si! Sverre skulle nemlig være med som ekstradanser i et nummer på “Skal Vi Danse”. Han var “soldat” i “Mary Poppins” dansen til Trine og Glenn Jørgen. Det var en super hyggelig dag hvor vi fikk henge med Glenn Jørgen og Trine backstage hele dagen!  Og jeg har faktisk aldri vært på “skal vi danse” i det hele tatt, så det var veldig gøy å endelig få være med.

Bildene over og under: Fra første prøven på gulvet og fra kostymelageret.

Vi var i studio fra rundt klokka 10 om morgenen og var der til rundt 22 på kvelden, så hele 12 timer faktisk! Men det var veldig interessant å få være med på alt som skjer der iløpet av en dag. Først prøvde danserne på parketten, deretter var det kostymeprøver,  parkettprøver med lys og kameraer, hår og sminke og til slutt generalprøve før sending!

Da vi kom frem til studio ble jeg overrasket over et par ting: Hvor lite det er, samtidig som det er skikkelig stort haha! Jeg så liksom for meg, sånn rent fysisk, at det skulle være litt større der. Men på en annen side er det så vanvittig stort, med tanke på hvor enormt mange som inngår å å lage programmet! De har jo folk til alt mulig!! Kostymefolk, folk som styrer alle lyskasterne, evig mange kamerafolk, folk som sitter å setter sammen tvprogrammet og what not! Og selvsagt de vi faktisk ser på TV nemlig danserne og dommerne.

Da sendingen endelig skulle starte var jeg så heldig og fikk en syykt god plass, nemlig rett ved dommerbordet. Og den som satt ved siden av meg var selveste programlederen Kathrine Moholdt.  Og hun hadde jo så stor og nydelig kjole, så den tok jo omtrent to stoler haha, men stas var det og. Fikk jo virkelig førsteklasses utsikt til gulvet og fikk nytt all dansene på kloss hold.

Vi kjenner jo tross alt de aller fleste av proffdanserne, så det var veldig hyggelig å se alle sammen igjen! Både Rikke og Santino har vi tidligere konkurrert mot, og mange av de andre konkurrerte da jeg var yngre og var forbilder for meg, samt av flere av dem er dommere på konkurranser i sportsdans som vi konkurrerer i nå. Noen av dem kjenner vi ekstra godt, nemlig Trine og Nadya. De har faktisk begge vært trenerne våre! Så det er alltid hyggelig å se dem.

Bildene over: fra livesendingen.

Alt i alt en superfin dag der vi fikk være med å oppleve skapelsen av et “Skal vi danse”-program! Anbefaler alle som har muligheten til å ta seg en tur å se live også, det er ekstra stas – og IKKE MINST ta dere en tur på en sportsdans konkurranse nær deg! Vi reiser jo landet rundt og konkurrerer, så hadde vært skikkelig hyggelig om du tok deg en tur innom!

En ekstra takk til Glenn Jørgen som inviterte Sverre og med meg til programmet denne gangen – vi koste oss skikkelig! Og over ser dere bildet med vår flotte tidligere trenere Trine og Nadya.

Og til alle som spør meg og lurer på “om vi skal være med på Skal Vi Danse” snart – dette skal jeg svare på i et eget innlegg veldig snart!

Hvis det er noe du lurer på rundt dette så send meg gjerne et spørsmål på appen “tellonym” der heter jeg “Ronjaostensvik”, eller sleng igjen en kommentar her på bloggen!

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg