ALT FOR SJELDEN

Ettersom vi har hatt besøk av min lillebror, Robin i helgen tok vi oss en tur til Oslo for å vise han litt rundt og utforske. Oslo er bare en liten togtur unna for oss, men det er så sjelden vi drar dit. Selvfølgelig har vi ikke tid til å reise inn dit hele tiden, men det er liksom aldri noe jeg angrer på at jeg gjør når jeg først har tid. Denne gangen var vi både i Karl Johan, ved Operaen og i Akerhshus festning.

Personlig føler jeg mange av oss, hvertfall meg selv, glemmer å sette pris på perlene man har rett rundt seg. Man trenger ikke å dra langt for å få en “sightseeing” opplevelse, eller bare et lite hverdagseventyr. Litt avhengig av hva man interesserer seg for selvfølgelig. Men for meg som både elsker arkitektur, utsikter, flott natur og å se nye steder generelt er det sjeldent en skuffelse å kaste på seg joggeskoa å ta seg en tur, busse, eller kjøre en tur før man finner et fint sted.
Vi fant for eksempel et helt nydelig sted bare 15 minutters gåtur fra oss, helt sånn tilfeldig! Så, i tiden fremover ønsker jeg å bli flinkere til å ta skoa fatt de dagene vi har tid, og utforske steder i nærheten. Vi er jo også vanvitiig heldige ved at vi får se mange flotte steder rundt i verden i sammenheng med at vi danser mye i andre land, men det er også så vanvittig mange steder og oppleve i nærmiljøet også! Og ikke minst i landet vårt.

Så det jeg vil oppfordre alle til er å utforske steder i nærheten av der man bor, det er så mye fint å oppleve! Neste helg står en ny norsk by på vår agenda – nemlig Stavanger! Det er mange år siden jeg var i Stavanger lenge nok til å utforske litt, så det gleder jeg meg veldig til. Så har du noen Stavanger tips, så sleng dem igjen under i kommentarfeltet.

Håper du har hatt en super helg, og så håper jeg du utforsker nærmiljøet ditt fremover!

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg