ALDRI OPPLEVD LIGNENDE

Vår tur til ørkenen var helt magisk. Vi kjørte 3 mil i sanden, og det var en helt unik opplevelse! Guiden vår fortalte at sanden vanligvis var helt uten spor, men siden det faktisk hadde regnet natten før så forble sporene i sanden litt lenger. Han fortalte at det regner sånn ca 25-30 ganger i løpet av et år (hvor sykt er ikke det), men vi opplevde faktisk at det regna 2 ganger mens var der. Ikke at det ødela noe akuratt! Det var uansett 25 grader og herlig vær spør du meg.

Jeg var litt småstressa for å ta av skoa, men når guiden vår sier at han, på sine 7 år som safari guide, ikke hadde sett noen farlige dyr i sanden, så tok jeg sjansen! Sanden var altså så fantastisk….Kunne ikke vært mykere om man hadde silt den selv. Og dessuten var temperaturen herlig!

Det var ikke akurattt mye julestemning å sanke i ørkenen, men en helt spesiell opplevelse… Jeg ble faktisk nesten litt rørt, fordi det var noe jeg virkelig ikke jeg trodde ejg skulle få oppleve. Hele turen til Dubai var jo en stor avgjørelse i seg selv, så det at vi faktisk fikk tid og mulighet til å opplevele både storby og den totalt øde delen av Dubai var så kult. Vi snakker store kontraster!

Det å dra på en sånn tur er noe jeg har sååå lyst å gjøre igjen! Jeg har lyst å dra på en tur til Dubai flere ganger, og sette av flere dager til sightseeing. Det er tross alt så mye mer igjen å oppleve der, som marina området, palmen, kule sentere, og generelt så mange kule severdigheter.

Men nå er det slettes ikke sand mellom tærne, men snarere snø og is! Jeg skal pakke baggen og dra vest i morgen, nemlig hjem til min kjære hjemby, Haugesund!

Hvor skal du feire jula i år?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg