7 SUNNE KARANTENE SNACKS

Påsken er her og det er tid for å kose seg med påskeegget sitt! Men jeg snakker nok ikke kun for meg selv når jeg sier at så mye tid inne og hjemme gjør at man fort blir litt nomsen, eller fysen som de her på østlandet sier. Jeg er hvertfall typen til å ha lyst på noe typ hele tiden, dermed gjelder det å finne litt sunnere alternativer i hverdagen. Jeg elsker både sjokolade, smågodt, is, chips og what not, men heldigvis er jeg også veldig glad i andre, sunnere alternativer, og jeg tenkte derfor jeg skulle dele noen av mine sunnere snacks med dere! Dette er alternativer jeg personlig liker veldig godt, og som ikke bare er tomme kalorier.

1) Frosne eller ferske bær.
Personlig synes jeg frosne bær er så enkelt! Det er billig, du slipper å skjære opp, og det er dessuten så godt! Jeg elsker ferske bær også, men da kommer både prisen, og at de ikke holder like lenge.

2) Smoothie
Her kan du bruke alt av rester av frukt, bær og grønnsaker. Personlig liker jeg best smoothie av skogsbær, banan, og mango. Her er også frosne bær perfekt ettersom man da får en iskald og smakfull smoothie med en gang. Jeg liker den personlig litt tykk og spiser den med skje. Men man kan også blende mer og få en drikkesmoothie.

3) Popcorn
Kanskje ikke verdens sunneste snacks, men på en annen side er det ikke så mye kalorier om man deler en pose for eksempel, spesielt om man popper dem selv helt uten salt/smør eller hva enn folk bruker. Jeg pleier personlig å drysse litt salt over for ekstra kos, men that´s it. Veldig godt, enkelt og et sunnere alternativ til chips.


4) Oppskjært frukt og grønnsaker , evt med dipp.
Her er det oppskjært som er cluet. Jeg er personlig ikke noe fan av dipp, men jeg elsker rå grønnsaker! Og om man skjærer dem opp og setter de frem kan jeg nesten garantere at det blir spist opp. Friske og gode grønnsaker er både godt og sunt, og man kan for eksempel legge dem i iskaldt vann for å holde på friskheten litt ekstra lenge. Da kan de for eksempel ligge i en bolle med kaldt vann på pulten hele dagen.

5) Mager vanilje kesam og bær
Dette kan også regnes som et fint mellommåltid! Det er proteiner i vaniljekesamen og vitaminer i bærene, + at det er veldig tasty!

6) Nøtter
Å ha en liten skål med usaltede nøtter på plassen er også helt supert! Mandler og valnøtter er for eksempel helt supert.

7) Druer
Om søtsuget melder seg kan druer være en fin erstatning! Søtt og godt av fruktsukkeret, men inneholder mer enn kun tomme kalorier!

Jeg håper du leste noe du liker og kan finne noen gode alternativer til snacks i hverdagen, men nå i påsken håper jeg du har et deilig påskeegg å kose deg med!

Hva er din favoritt i påskeegget?

xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg