6 SERIETIPS I DESEMBER

Nå som jeg har vært syk hele uken har det gått mye tid i TV-titting gitt! Jeg har jo ikke vært i form til noe særlig annet. Men derfor tenkte jeg også at jeg skulle dele noen av de seriene jeg har sett i det siste. Ingen av dem er jule-relatert eller noe sånn, men jeg har samla sammen noen av de beste seriene jeg har sett i år, så finner du forhåpentligvis en egen favoritt senere!

 1) PAPIRHUSET / LA CASA PAPEL
Jeg er på tredje sesongen nå, og det er altså en så spennende serie! Det er en spansk serie, så man er nødt til å følge godt med og lese teksten (med mindre du kan spansk selvsagt) En liten utfordring for meg som litt for ofte multitasker mens jeg ser serie, men serien er verdt det! Så la alt annet ligge og følg med. Man blir dratt inn i handlingen, og inn i livene til karakterene. Det er skikkelig uforutsigbart og spennende! Kort fortalt handler det om en gruppe som skal rane det spanske myntverket.

2) HANDMADE´S TALE
Også en serie som allerede er ute med flere sesonger – såååå spennende! En serie som virkelig røsker tak i følelsene dine og holder deg låst til skjermen. Kort fortalt handler serien om et fremtidig USA der kvinner som fortsatt han få barn blir holdt som “handmades” i rike familier for å gi dem barn.. Her er det mye tanker om etikk og menneskerettigheter ute å går.

3) MATSJOKKET
En dokumentarserie fra NRK. Hvis du liker mat, dokumentarer og det å bli overraska, tenker jeg at dette er en serie for deg! Jeg så 4 episoder på rappen i går og det var sykt lærerikt samtidig som det var gjort på en underholdende måte. Anbefales!

4) YOUNGER
En serie som er morsom og relativt lett underholdning. Men det er en skikkelig “goodfeel” og underholdende serie! Så om du ønsker en skikkelig koselig og fin serie i desember er “Younger” absolutt å anbefale. Kort fortalt handler serien om en kvinne i 40 årene som utgir seg for å være 27 for å få en jobb. La dobbeltlivet begynne!

5) HIS DARK MATERIALS
Noen som husker “Det gylne kompass”? Det gjør jeg, og jeg var sååå skuffa da det ikke kom noen oppfølger slik det skulle. Men nå har det kommet en serie! Vi har kun sett en episode, men jeg gleder meg allerede max til Sverre kommer hjem og vi skal se videre i kveld.

6) QUICKSAND
En svensk serie jeg så hele to ganger tidligere i år! En svært spennende og dramatisk serie som fengslet meg fra første til siste sekund. OBS spoiler, MEN dette skjer i alle første episode: Man hører masse skudd, og får se mange døde elever i et klasserom, hvor kun en elev lever. Så går man frem og tilbake mellom nå og fortid for å finne ut hva som har skjedd.

På slutten vil jeg bare legge til, hvis du ikke har sett “Game OF Thrones”….så er det aldri for sent å starte! Jeg vurderer å se hele serien, alle sesongene, en gang til – så bra er de!

Aprops serier, nå kom akkurat Sverre hjem, så nå skal vi spise middag og se videre på “His Dark Materials!”

Har du et godt serietips til meg?

xoxo

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg